נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: מיראז' IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן:177

מספר סידורי בסדרת היצור לחיל האויר:CJ64

תולדות המטוס

המטוס הגיע ארצה בינואר 64 במסגרת מבצע ההעברה "זולה 12". נקלט בטייסת הקרב הראשונה . כשטייסת זו החלה לקלוט את מטוסי הכפיר הועבר לטייסת הסילון הראשונה בשנת 1975.
כשנסגרה הטייסת לקראת קליטת מטוסי הנץ, הועבר באוגוסט 1979  לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר הסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" שקלטה את מטוסי השחק.

יצא משירות ביוני 82 כשבספריו רשומות 1858:00 שעות טיסה ונמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה "עששית".


שחק 77 של טייסת הקרב הראשונה על המסלול בחצור (באדיבות רענן וייס ובהמראה (באדיבות רענן וייס)
 לאחר נחיתה בה כן הנסע הקדמי לא ירד . רמת דוד, מאי 78 (באדיבות רענן וייס)
הפלות ידועות:

למטוס 5 הפלות:

ב-5 ביוני 1967 גרם סרן דן סבר, סמ"ט א' של טייסת הקרב הראשונה להתרסקותו של מטוס מיג 21 מצרי שניסה לנחות בשדה ביר תמדה, ללא ירי
ב-6 ביוני 1967 הפיל רן אבשלום מטוס סוחוי 7 מצרי בתותחים
ב-16 במרץ 1970 הפיל מנחם שרון מטוס מיג 21 מצרי בעת ליווי מטוסי קורנס
ב-25 במרץ 1970 הפיל גיורא אפשטיין שני מטוסי מיג 21 מצריים בקרב אוויר המוני שנערך צפונית לאיסמעיליה

הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4816 כדי להסוות את יעדו. שומר במעטפת "קוקון" ונשלח במשלוח השלישי באניה  "אלמה סן מרטין" שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 29 במרץ 83 , נכנס לשירות בשנת 85 תחת מס' זנב C-716 והופעל בטייסת הקרב ה-55 של הבריגדה האוירית הרביעית  בבסיס אל פלומרילו.

המטוס יצא משירות ב-31 בספטמבר 89 כשבספריו רשומות 2093:05 שעות טיסה וכיום מוצב  על עמוד בבסיס  האחזקה  של הבריגדה האוירית הרביעית באל פלומרילו שבמנדוזה.


(Photo:Fabian Pesikonis)
לייבסיטי - בניית אתרים