נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם: מיראז' IIIBJ
 
יצרן:דאסו, צרפת
 
מספר יצרן 236
 
מספר סידורי בקו היצור של המטוסים לחיל האויר:BJ1
 
תאריך יצור:פברואר 1966
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הגיע ארצה בטיסה בתאריך 16 בפברואר 66 כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-FUO. נכנס לשירות בטייסת הקרב הראשונה בחצור. שימש לטיסות הסבה לשחק וכן כמטוס קרב בגיחות מבצעיות. בתאריך 9 בינואר 68 הועבר מטייסת הקרב הראשונה ליחידת האחזקה האוירית לשם השוואתו למטוס שחק B אחר שהיה שם בעבודה. כשקלטה טייסת הקרב הראשונה את מטוסי הכפיר הועבר לטייסת הסילון הראשונה.

שחק 86 בשירות טייסת הקרב הראשונה (הדמיית מחשב)

כשנסגרה זו כטייסת שחק לקראת קליטת מטוסי הנץ, הועבר  באוגוסט 1979  לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר הסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" יצא משירות ביוני 82 כשבספריו רשומות 1778:30 שעות טיסה ולאחר מכן נמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה "עששית".
 
שחק 86 בסככה של טייסת הנגב
 
הפלות ידועות:
 
למטוס 4.5 הפלות.
 
בתאריך 26 ביוני 70 הפיל קובי ריכטר במשותף עם יהודה קורן מטוס מיג 21 סורי .

בתאריך 11 באוקטובר 73 הפיל אהוד בן אמיתי ז"ל מטוס סוחוי 7

בתאריך 18 באוקטובר 73 הפיל מיכאל צוק סוחוי 7 מצרי בתותחים מעל דוור סואר.

 
בתאריך 24 באוקטובר 73 הפיל גיורא אפשטיין שלושה מטוסי מיג 21 מצריים. אחד בתותחים ושניים בטילי דקר מערבית לאגם המר הגדול.
 
הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4803 כדי להסוות את יעדו. שומר במעטפת הגנה "קוקון" והועבר לארגנטינה במשלוח הראשון באניה "אלמה סן מרטין" שהגיעה לנמל בואנוס איירס ב-18.12.82, נשלח לשיפוץ בבסיס  האחזקה ריו IV חמישה ימים אחר כך, ונכנס לשירות בטייסת הקרב ה-55 של הבריגדה האוירית הרביעית תחת מס' זנב C-720 בתאריך 18.1.85.
 
בתאריך 29 ביולי 88 התרסק עקב תקלה שאירעה בעת גיחת אימון כ-15 ק"מ דרומית לבסיס ריו קווארטו. החניך נטש והמדריך נהרג. בעת שיצא לגיחה זו, היו רשומות בספרי המטוס 2160:45 שעות טיסה.
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים