נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:S-6 קויוטי 2

יצרן:ראנס,ארה"ב

מספר יצרן:0889063

שנת יצור:1989

פרטי התאונה:

המטוס ובו מדריך  של חברת אומני הורייזן וטייס, המריא בתאריך 18.11.90 לטיסה.זמן קצר לאחר ההמראה,בהיותו בגובה 40 רגל ובמהירות של 60 מייל לשעה,התפתחה הטייה קלה לצד שמאל.הטייס ניסה לתקן ע"י הזזת מוט ההיגוי ימינה אך ההטייה החריפה ל-10 מעלות.המדריך "לקח" את ההגאים,וניסה לתקן את ההטיה אך המטוס החריף את הגילגול שמאלה צלל בזוית 70 מעלות פגע בקרקע בזוית חדה והתרסק.המדריך והטייס שברו את ידיהם ורגליהם. והטייס קיבל מכה חזקה בראשו.

מפרטי החקירה של מנהל התעופה האזרחית עולה שלפני הטיסה שבה התרסק,המטוס עבר שינוי במוסך החברה שכלל את החלפת מוטות הטלפלקס במערכת המאזנות בכבלים וגלגלות. מבדיקת מערכת המאזנות לאחר התאונה התברר שהמאזנות פעלו הפוך עקב הרכבה לקוייה של מערכת ההיגוי במטוס, וזאת לאחר שיצרן המטוס סיפק יחד עם קיט השינוי הוראות הרכבה שגויות, ולא מתאימות לביצוע השינוי במטוס שבו היו מורכבים מוטות טלפלקס.היצרן גם לא דיווח ללקוחות על שתי תאונות שקרו
בארה"ב מסיבות דומות. בנוסף,לא בוצעה טיסת מבחן לאחר השינוי שבוצע, ולא דווח למנהל התעופה על ביצוע השינוי.
 
לייבסיטי - בניית אתרים