נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: סטורק 912S

יצרן: פליי סינת'זיס, מורטגליאנו, איטליה

מספר יצרן:288FS232A

שנת יצור: 2001

סטורק 4X-HHI  צולם במנחת ראשון לציון (צילום:ארזS)


פרטי האירוע:

בתאריך  2 באוגוסט 2008  המטוס המריא  בשעה 06:30 ממנחת ראשון  ונתיב טיסתו הצפוי היה ראשון-עכו-כרי דשא-ראשון.נחת בשטח, על שביל עפר מוגבה שהיה בעל שיפוע קל בעליה בין כלנית וקדרים .במהלך הנחיתה  המטוס נסחף והגלגל הימני שלו ירד לשולי השביל,ולאחריו גלגל החרטום.

לאחר התאונה (מקור:דו"ח התאונה)

המטוס נע  בצורה זו מרחק קצר, ואז התחפר גלגל החרטום ברגבי אדמה ונבלם, והמטוס התהפך לאיטו וגלגל החרטום נקרע ממנו. הטייס והנוסע נחלצו בשלום.נזקי המטוס היו קצוות להבי המדחף נשברו כתוצאה מהפגיעה בקרקע, הגלגל הקדמי נשבר במקום חיבורו לכן הנסע,שני התומכים שבצידי כן הנסע התכופפו, סמוכת כנף שמאל התעקמה, נזקי לחיצה בחלק העליון של כנף ימין,נזקים בחלק הקדמי של חיפוי המנוע,נזקים בקצה העליון של מיצב הכיוון,ונזקים בשמשה העליונה של תא הטייס.

חקירת החוקר הראשי של תאונות הטיס בדקה את נסיבות התאונה,ואת הכשרתו וכשירותו של הטייס לנחות בשטח.הדו"ח שנכתב מסווג את התאונה כ-"אישית צוות אויר" ומהממצאים עולה שהטייס לא היה מוסמך לנחות בשטח,לא היה רשאי לקחת איתו נוסע,ולא היה רשאי לטוס מחוץ לבועת האז"מ.הממצאים הטכניים גילו שבמטוס הורכבו שתי זרועות תמיכה לכן הנסע שאינן מקוריות.
לייבסיטי - בניית אתרים