נכתב ע"י אמיר שגב

פרטי המסוק

דגם: בל 212, UH-1N

יצרן: בל, ארה"ב

מספר יצרן:32245

תולדות המסוק

המסוק היה שייך לטייסת "הבלים הדרומית" בחצרים.

תיאור הארוע
 
ב-1 ביולי 1992 המריא מסוק אנפה של טייסת "הבלים הדרומית" למשימה מבצעית, מול גבול לבנון. במסוק היו הקברניט סא"ל (מיל') שמואל גרין, טייס המשנה סגן ר.מ., מכונאי מוטס, רופא מוטס, ושני לוחמי יח' 669. עם סיום המשימה, לקראת שבע בערב, פנה המסוק לכיוון ישראל. הקברניט הנמיך לגובה 100 רגל, וכשמד הגובה של טייס המשנה צפצף הוא הוריד את הגובה מתחת ל-100 רגל.

בשלב זה הציע טייס המשנה לקברניט לעשות "שלום" לדבור של חיל הים באזור ראש הנקרה. לאחר המעבר הנמוך החל המסוק בפניה שמאלה לכיוון החוף. הפניה בוצעה בגובה 60 רגל, ובזווית של 60 מעלות. המסוק הזדקר, ונפל למים למרות מאמצי הקברניט להימנע מכך.חמישה מאנשי הצוות נפצעו, ואילו לוחם 669 רס"ל (מיל') גיל רוזנטל  שקע עם המסוק וטבע.

 
אנפה 050 בעת פינוי פצועים
 (מקור: "25 שנה לטייסת ציפורי המדבר", אוסף אישי אמיר שגב)

זנב המסוק בתערוכה בנתב"ג, 1987
 (צילום: אמיר שגב)

לייבסיטי - בניית אתרים