נכתב ע"י אמיר שגב

פרטי המסוק

דגם: S-65C3

מספר יצרן: 65-401

מספר זנב: 546/046
 
יסעור 046 (באדיבות רענן וייס)

תולדות המסוק

המסוק נקלט בטייסת "דורסי הלילה" ב-10 ליולי 1975, כחלק מקבוצת היסעורים החמישית (סדרה ה') שנקלטה בחיל, עם מספר הזנב 546. מאוחר יותר הועבר לטייסת האחות "מובילי הלילה". במסגרת שדרוג צי היסעורים ל"יסעור 2000" ולאחר ביצוע השינויים בשנת 1997,  שונה מספר המסוק ל-046. בשנת 2009 הוסב המסוק לרמת "יסעור 2025" ונמסר לטייסת "דורסי הלילה".

יסעור 546 בצבעי הסוואה בשירות טייסת דורסי הלילה (באדיבות רענן וייס) לאחר שנצבע בחום והועבר לטייסת מובילי הלילה (באדיבות רענן וייס)
לאחר ההסבה ליסעור 2000 (באדיבות רענן וייס)

תיאור האירוע

באמצע חודש יולי 2010 טס המסוק לרומניה במסגרת תרגיל חילוץ והצלה Blue Sky המשותף לחילות האויר של ישראל ורומניה, כחלק מקבוצה של ששה מסוקים משתי טייסות היסעור. בצהרי יום 26 ליולי, במהלך טיסת מבנה בהרי הקרפטים,כ-200 ק"מ מבירת רומניה בוקרשט, שבה שימש המסוק כמוביל , פגע  בהר בטיסה במזג אויר מעונן. ארבעת הטייסים (אל"מ דני שיפנבאור, סא"ל (מיל') אבנר גולדמן, רס"ן יהל קשת ורס"ן ליאור שי) ושני המכונאים המוטסים (סרן ניר לקריף ורס"ר אורן כהן) נספו.
 
יסעור 046 במסדר כנפיים, יולי 2005 (צילום: ניר בן יוסף)

 
לייבסיטי - בניית אתרים