נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

מטוס כפיר 899 חזר לדת"ק בטייסת הצרעה לאחר גיחת אימונים. המטוס היה מיועד לצאת לגיחה נוספת, ולכן הוצמד לגחונו בידון (מיכל נתיק) 625 ליטר. עקב טעות או אי הבנה של הצוות הטכני שהכין את המטוס לגיחה, לא תודלק נתיק הגחון, אבל סכם כמות הדלק שבתא הטייס כוייל כאילו נתיק הגחון מלא.

כשירדה כמות הדלק במיכלים, נדלקה נורת אזהרה אדומה בלוח המכשירים, וכן החל לפעול צופר אזהרה באזניות הטייס. הטייס בדק את סכם הדלק שהראה שיש לו כמות דלק מספיקה לחזרה לנחיתה, לא התייחס לנורת האזהרה והשתיק את הצופר. ליתר ביטחון יצר קשר עם המגדל וביקש עדיפות לנחיתה אך לא קיבלה, ולכן חג והמתין לתורו לנחות.

עם התקרבו לנחיתה מכיוון מזרח למערב, כבה המנוע מחוסר דלק. ההגאים נתקעו מחוסר לחץ הידראולי ומערכות נוספות קרסו. הטייס הגיע למסקנה שלא יוכל לדאות למסלול ולכן הפעיל את כיסא המפלט ונטש בשלום מגובה נמוך, המטוס נתקע לתוך סוללת העפר המקיפה את תחילת המסלול.

כותב מאמר זה היה עד לתאונה.

תודתנו ליוסי טאוב על הסיוע בפרטים
לייבסיטי - בניית אתרים