נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:D.H.98 מוסקיטו T.MK.III

יצרן:דה הוילנד, בריטניה



תיאור האירוע:

בשנת 1953 הוחלט במטה חיל האוויר כי חשוב להפגין בפני פרחי הטיס של החיל את יכולותיו ורמות הביצוע של מטוס המוסקיטו, מפני שבחייל נפוצו שמועות שמטוסי המוסקיטו העשויים מעץ, שאך הגיעו מצרפת, שם נרכשו, אינם אמינים ויכולים להתפרק באויר, ופרחי הטייס והנווטים סירבו להיות מוצבים בטייסות המוסקיטו.

ביום א', ה-27 בדצמבר 1953, לקראת מסדר הכנפיים, התקיימה בבית הספר לטיסה בכפר סירקין תצוגה אווירית בה השתתפו גם מטוסי המוסקיטו, כשהכוונה היתה להציג את ייחודו הבולט של המטוס: עובדת היותו דו-מנועי.

בתצוגה השתתפו ארבעה מטוסים של טייסת העמק שטסו במבנה מכונס. לפי התוכנית, אחרי כמה שניות כל טייס סגר מנוע אחד והניץ את המדחף. המבנה עבר מצפון לדרום ובגובה נמוך מעל כפר סירקין. תוך כדי פנייה, הטייסים היו אמורים להניע את המנוע ולהמשיך לטוס.

במהלך הפנייה ביצע מכונאי שטס עם אחד הטייסים במבנה, סגן אליעזר חזן, שהיה טייס מוסקיטו צעיר, טעות גורלית. במקום להניע את המנוע הסגור, הוא סגר את ברז הדלק של המנוע הפועל וכיבה אותו. שניות ספורות לאחר מכן המטוס התרסק אל הקרקע. חזן והמכונאי נהרגו במקום.
לייבסיטי - בניית אתרים