נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: מטאור F.MK.8

יצרן:גלוסטר,בריטניה


מטאור 05 (העליון בתמונה) בטיסת מבנה (באדיבות מועדון בוני הדגמים בישראל)

פרטי האירוע:

ב-8 בפברואר 1957 בשעה 09:20 המריאו  מרמת דוד חמישה מטוסי מטאור של טייסת הסילון הראשונה לגיחת אימון של צילום מבנה מגובה רב במסגרת קא"מ. מוביל החמישיה היה נפתלי אלטמן ואיתו החניכים סג"מ יוסף סלנט, סג"מ אביהו מושקוביץ, סג"מ יעקב קולודני וסג"מ אמנון ארד.

סג"מ מושקוביץ המריא באיחור במטוס מטאור 8 מספר 05. בשעה 09:50 ראו חבריו למבנה את מטוסו של מושקוביץ ממשיך ישר במקום לפנות שמאלה הם קראו לו ברדיו אך הוא לא ענה. המטוס נכנס להטייה שמאלית ולאחר מכן לצלילה עד שהתרסק לים בין טירת הכרמל לחיפה.

חיל האויר הוציא לחיפושים אחרי המטוס מטוס דקוטה, מסוק סיקורסקי S-55 ומטוסי פייפר, וחיל הים שלח ספינות טורפדו. בשעות אחר הצהרים של אותו יום נמצאו גלגל ובקבוק חמצן מהמטוס כ-4 ק"מ מערבית לסטלה מאריס, ולמחרת, שלח חיל הים לחיפושים את אח"י דרור, כשאליה מצטרפת ספינת משטרה. לבסוף העלתה ספינת דייגים קסדה ועליה שמו של הטייס, וקראת סוף החודש נמצאו שברים נוספים של המטוס בים מול מפעל חישולי כרמל.

גופתו של הטייס לא נמצאה עד עצם היום הזה והוא נחשב לחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. ההשערה היתה שהיתה כנראה בעיית חמצן במטוס וכתוצאה מכך איבד מושקוביץ את הכרתו.
לייבסיטי - בניית אתרים