נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:
מטאור T.Mk.7  (מטאור 7.5)

יצרן:פיירי, בלגיה

תיאור האירוע:

מטוס מטאור 20 שהיה מדגם "7.5" (גוף מטאור 7 עם יחידת זנב של מטאור 8, או בכינוי הרשמי T.7 HTU/High Tail Unit) ששימש להדרכת חניכי מתקדם קרב בביה"ס לטיסה במסגרת טייסת הסילון הראשונה, המריא לטיסת הדרכת מכשירים ביום 26 בספטמבר 60 ובו המדריך  סרן גדעון  מגן  (שנפל בשבי הסורי באפריל 70 יחד עם הנווט פיני נחמני) והחניך שלמה קרן (שנהרג  ב-7.6.67 במטוס ווטור עם הנווט אלכסנדר מלצר).

קרן הטיס את המטוס מהתא הקדמי כשחופת תאו מכוסה. בהיותו בתהליך GCA (הנמכה לנחיתה מבוקרת מכ"מ ) נכנסה ציפור למנוע הימני של המטוס. ופגעה בצינור לחץ דלק שנפרץ, הדלק שזרם ניצת בבואו במגע עם המנוע החם. המטוס נכנס להחלקה ומגן לקח את ההגאים לידיו. מד הטמפרטורה של המנוע הפגוע עבר את  המכסימום ונורת אש מנוע נדלקה. מגן סגר את ברז הדלק של המנוע והפעיל את מערכת כיבוי האש, אך המנוע המשיך לבעור והחלו להישמע ממנו פיצוצים כשהחל להתפרק.

מגן  דיווח למגדל הפיקוח ברמת דוד על מצבו ושכנראה ויצטרך הצוות לנטוש. לאחר מכן הורה לחניך לנטוש, בעזרת המצערת פתח את המנוע השני והרים את החרטום. הוא משך בידית העפת החופה הנמצאת בצד שמאל של לוח המכשירים. נועלי החופה  השתחררו, וזו התרוממה מעלה ואחורה על הווים האחוריים שלה, וכשהגיעה לזוית 40 מעלות השתחררה ועפה. הוא פתח את רתמות הכיסא (במטאור 7 לא היו כיסאות מפלט) הפך את המטוס ונטש. החניך נטש אחריו. המטוס התרסק.

 
לייבסיטי - בניית אתרים