נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס
 
דגם: PA.23-250 אצטק C
 
יצרן: פייפר, ארה"ב
 
מספר יצרן: 27-3882
 
תולדות המטוס
 
המטוס נרשם בארצות הברית על שמו של ג'והן קארינגטון, בעל חברת JC AIRCRAFT לסחר במטוסים מתאריך 23.4.91. הוא נשא אות קריאה אמריקאי N6582Y, ונרכש ע"י חברת אל שי שהביאה אותו ארצה ביוני 1991. כאן הושכר לחברת סנונית ונרשם תחת אות הקריאה 4X-CCN.
 
תיאור הארוע
 
יום שישי, ו' באלול התשנ"ג, ה-4 בספטמבר 1992, המריא המטוס בשעה 09:40 משדה דב. הוא נשא טייס ושלושה נוסעים ויעדו היה העיר אילת. לאחר 5 דקות, כשהמטוס היה מצפון מערב לנתב"ג, הודיע לו הפקח לנסוק לגובה 7000 רגל ולטוס לכיוון נקודת הדיווח "אסתר" ובהמשך לעבור לערוץ פיקוח טיסה דרום.
 
תוך כדי טיסה לשם אירע פיצוץ במנוע שמאל. הטייס סגר את המנוע, הניץ את המדחף והודיע לפיקוח על התקלה, ושהוא חוזר לנחיתה בשדה דב. פיקוח נתב"ג הורה לו לטוס לכיוון 310 ולהנמיך ל-5000 רגל ודיווח על המטוס למגדל בשדה דב. בדיעבד, לא הכריז הטייס על מצב חירום.
 
כשהמטוס עבר מעל נתב"ג, הורו לו להמשיך ולהנמיך לגובה 1500 רגל ולטוס לעבר צומת גהה ושם לקבל הוראות נחיתה מהמגדל בשדה דב. מעל צומת גהה יצר הטייס קשר עם מגדל שדה דב וביקש עדיפות בנחיתה על מסלול 21. העדיפות ניתנה לו, מטוסים אחרים בנתיב הוזזו והטייס נכנס לפיינל לנחיתה בהקפה שמאלית בגישה שטוחה ונמוכה מידי וכשהיה בגובה 100 רגל והוריד מדפים מלא נוכח שהוא נמוך מידי ולא יצליח להגיע למסלול. הוא הוסיף כח למנוע ימין ואז המטוס החל להתגלגל שמאלה. הטייס סגר את המצערת לסרק כדי שהמטוס לא יתהפך אך לא הצליח למנוע זאת והמטוס התהפך והתרסק. כל יושביו נהרגו.

שרידי המטוס לאחר התאונה
לייבסיטי - בניית אתרים