נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:
מיסטר IV

יצרן:דאסו, צרפת

מספר יצרן:163

פרטי האירוע:

מלאכי אוליצקי ומנחם גורדון, שני חניכי קורס הסבה למיסטר, שנערך בטייסת הקרב הראשונה,  המריאו בלווית המדריך עזרא אהרון מחצור ביום 26.10.61 בשעה 09:40. מטרת הגיחה היתה אימון בהפצצת גלישה במטווח.

אוליצקי, שהטיס את מיסטר 51 דיווח לקצין המטווח "מס' 2 נכנס",ביצע את היעף, וביציאה ממנו בגובה 25,000 רגל כשהיה בצלילה קלה והחל לפנות ימינה, התפוצץ המטוס כשחלקים עפים ממנו. אוליצקי לא הצליח לנטוש ושברי המטוס הבוערים נפלו לים במרחק של 600-700 מטר מהחוף מול המטווח.

למחרת חולצו רוב השברים ע"י צוללנים וועדת החקירה שהוקמה כדי לבדוק את נסיבות וסיבות התאונה בדקה אפשרויות רבות אך בסופו של דבר הגיעה למבוי סתום וזימנה קבוצת מומחים מצרפת .

השברים נבדקו ונקבע שהכנף השמאלית  התפרקה מהמטוס לפני הזנב, כתוצאה מכך החל המטוס להחליק במהירות שכוחות שונים פועלים עליו וכתוצאה מכך נקרעו ממנו האף, הזנב וחלקים אחרים. כפי הנראה קיבל אוליצקי מכה עם הפיצוץ נפצע קשה או איבד את הכרתו ולא יכול היה  לנטוש.

לגבי ניתוק הכנף מהגוף הועלו שתי אפשרויות. האחת סברה כי הכנף התנפחה, אך וסתי דיחוס מיכלי הכנפיים נמצאו תקינים. האפשרות השניה שהועלתה כי הכנף התנתקה בגלל מסמרות חופשיות בכנפיים, היות וביציאה מהיעף פעלו על המטוס כוחות תאוצה של 4.5-5 ג'י. ההתפוצצות נגרמה כתוצאה מרסס דלק שפגע בגאזים הלוהטים שנפלטו מהמנוע.

 
לייבסיטי - בניית אתרים