נכתב ע"י אבינעם מייסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:CM-170 מגיסטר

יצרן:אייר פוגה, צרפת

פרטי האירוע:

סרן משה המרמש היה טייס סמב"ד ומדריך בטייסת בסיסי בביס"ט. לקראת מסדר הכנפיים של שנת 1969 נבחר ע"י מפקד הביס"ט רן פקר ע"י מפקד טייסת בסיסי חגי רונן וע"י מפקדי טייסות הטיסה לבצע אירובטיקה סולו במסדר.

המרמש ביצע מספר חזרות בגובה, ובביצוע אירובטיקה בגובה נמוך נבחן ע"י רס"ן גיורא אורן,מפקד קורס מדר"ט, שאישר שהמרמש שולט במטוס ומתאים לביצוע האירובטיקה במפגן.
 
ביום שישי, 14 במרץ 1969 ,בעוד מדריכי הביס"ט ובנות זוגם מתכוננים לצאת לסופ"ש בים המלח,התקשר המרמש לפקר וביקש אישור לבצע חזרה נוספת .בקשתו אושרה והוא הגיע לליין הפוגות והמריא עם מטוס 002.הוא היקש מהמגדל אישור לביצוע תרגול בגובה נמוך ממזרח למערב. לאחר שקיבל אישור טס המרמש לאורך המסלול כשהוא הולך ומנמיך. בהמשך התרגיל הוא היה אמור להתגלגל על הגב ולעבור הפוך מול הבמות.
 
לרוע המזל הוא החל בגילגול בגובה נמוך מידי. מיכל קצה כנף שמאל פגע בקרקע והמטוס התרסק והתפרק לחתיכות. מעצמת הפגיעה התבקע תא הטייס והמרמש עף החוצה ונהרג.

ממצאי וועדת החקירה היו ש "היתה ירידה נמוכה מאד מעבר למגבלות, בטחון מופרז של הטייס ונוהלי הדרכה לאוירובטיקה בלתי מספיקים, וחוסר פיקוח על הטייס המבצע."
 



 

 

לייבסיטי - בניית אתרים