נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

המסוק היה בעת אימון לילי עם מסוק נוסף באיזור הכינרת. המסוק היה מספר 1 במבנה. לפתע הגביר את מהירותו, דיווח למס' 2 על שינוי כיוון ולאחר מכן פגע במים  בעומק חצי מטר באיזור כניסת נהר הירדן לכינרת בחלקה הצפוני, התהפך ושני אנשי הצוות נפצעו, נלכדו במסוק והחלו לטבוע.
 
מסוק הצפע שוכב הפוך באתר ההתרסקות (באדיבות חגי הוברמן)

טייסו של המסוק השני צלל במהירות לעבר המסוק המרוסק והמקלען הדליק את זרקור הנחיתה, דיווח בקשר על התאונה והזעיק עזרה.לאור הזרקור זיהו את המסוק המרוסק, ונחתו על אי קטן במרחק מטרים ספורים ממנו. הטייס קפץ החוצה,מיהר אל המסוק הפגוע ומצא את אנשי צוותו כשראשם בתוך המים. הוא מצא שהתא הקדמי הרוס לחלוטין, עבר אל התא האחורי והוציא את פיו ואפו של הטייס אל מחוץ למים. הוא ביצע בטייס הנשמה והטייס הפצוע החל לנשום בכוחות עצמו, כשהוא חסר הכרה. המקלען נקרא לעזרה. המקלען עזב את המסוק, הגיע למקום, והחזיק את ראשו של המקלען הפצוע אל מחוץ למים .

הם החזיקו את ראשיהם של אנשי הצוות הלכודים מחוץ למים עד שלמקום הגיעו ארבעה מסוקים נוספים של הטייסת,  וכן לוחמי יחידת החילוץ של ח"א. הם חילצו את הפצועים אל מחוץ למסוק, יצבו את מצבם ופינו אותם לבית החולים. שני הטייסים זכו לצל"ש מפקד חיל האוויר, כאשר שמו של אחד מהם נודע בציבור - חמי פרס, יזם ההיטק ובנו של שמעון פרס.

המסוק הפגוע חולץ, שוקם, שודרג וחזר לטוס בטייסת כאשר הוא נושא את המספר 489.במרץ 98 התרסק לים ושני אנשי צוותו ניספו, תא"ל שמואל אלדר וסגן אילן גור, נספו.
לייבסיטי - בניית אתרים