נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:F-4E-38-MC פאנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס,ארה"ב

מספר יצרן:3497

מס' חא"א:68-0399

 

קורנס 110 בעת שסומן 610 כשהופעל בטייסת האחת במלחמת ההתשה  ובמלחמת יוה"כ (באדיבות שריאל שטילר)

פרטי האירוע:

ביום כ"ז בטבת תשמ"ו, 8 בינואר 1986 המריאו הטייס סגן רביב ברימר והנווט דורון דברת מבסיס חצור במטוס קורנס מס' 110 של טייסת ה"אחת" .הם הובילו  מטוס נוסף לגיחת אימון קרב אויר זוגות.

 

קורנס 110 של טייסת האחת בעמדת ההמראה בחצור (באדיבות רענן וייס)

סיפר  לנו דורון דברת:

"באזור ים המלח התפצלה הרביעיה לשני זוגות ותרגול קרב האויר החל.

עוד בשלב הראשוני של האימון, בשלב היירוט, באיזור ערד, בגובה 500 רגל (ע"פ המתאר המתוכנן הזוג המיירט הגיע למפגש עם הזוג השני בטיסה בגובה נמוך) ועם פתיחת המבערים, נשמעו לפתע דפיקות חזקות בתא הטייס. דיסק הדרגה השנייה של הטורבינה של המנוע הימני השתחרר, ומהכח הצנטרפוגלי עף מעלה, וחדר אל אחד ממיכלי הדלק, שהחל לזרום לעבר המבערים. כתוצאה מכך פרצה מיידית אש שאפפה את כל המטוס, שהחל להתפרק באוויר, ונכנס לתמרון קיצוני ובלתי נשלט, קרוב לפני הקרקע, באופן שחייב נטישה מיידית.

רביב ברימר ז"ל משך בידיות ההפלטה אך נטישתו נמנעה בשל  תקלה בצינורית העברת גזים של מערכת ההפלטה, וכתוצאה מכך נהרג. אני נטשי את המטוס שניות לפני התרסקותו, עם כוויות בפנים ובידיים".


קורנס 110, עתיר קרבות, התרסק בקרבת תל ערד.



 

לייבסיטי - בניית אתרים