נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוסים:

קורנס 128:

דגם:
F-4E-41-MC פאנטום II

יצרן:
מקדוננל דגלס,ראה"ב

מספר יצרן:3752

מס' חא"א:
68-0545

קורנס 154:

דגם:F-4E פאנטום II

פרטי האירוע:

ביום שישי, ה-23 ביוני 1972, המריאו מתל נוף ארבעה מטוסי קורנס של טייסת העטלף  לתרגול קרב אויר זוגות  מעל הים התיכון.תוך כדי תרגול, במרחק של כ-25 קילומטר מערבית לאשדוד ובגובה 14,000 רגל, טסו קורנס 128 שאותו הטיס סגן ארנון אהרון עם הנווט גלאון, וקורנס 154 שאותו הטיס ערן רמות עם הנווט נתן פרי זה מול זה בנתיב התנגשות.ולבסוף כנף ימין של קורנס 128 פגעה בכנף  שמאל של מטוס 154 ושני המטוסים יצאו מכלל שליטה. ארבעת אנשי הצוות, נטשו בהצלחה וצנחו למימי הים התיכון.

מבנה של שני מטוסי סקייהוק מוטסים על ידי גרשוני ופדהצור, שהיו גם הם בטיסת אימון, הופנו לאזור הנטישה על ידי הבקר. טייסי הסקייהוק זיהו את ארבעת הנוטשים וכיוונו את מסוקי החילוץ. המסוק הראשון  שהיה יסעור  אסף  את רמות פרי וגלאון,ומסוק החילוץ השני מדגם "סופר פרלון", ובו שני צוללנים מהקומנדו הימי הופנה לחילוץ סגן ארנון אהרון.ששכב פגוע על סירת ההצלה.

לוחמי הקומנדו הימי לא היו מיומנים בחילוץ טייס וכתוצאה מהמאמץ אחד מהם איבד את כוחותיו והחל לטבוע.מסוק הצרעה נחת על המים כדי לחלץ אותו,ובתוך כך נעלם סגן אהרון מתחת לגחון המסוק.לאחר שלושה ימי חיפושים הוא הוכרז כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע.


לייבסיטי - בניית אתרים