נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:F-4E-50-MC פנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס, ארה"ב

מספר יצרן:4281

מס' חא"א:72-0121


קורנס 318 של טייסת הפטישים בתצוגה ברמת דוד (באדיבות רענן וייס)

פרטי האירוע:

רביעית מטוסי קורנס של טייסת הפטישים המריאה מרמת דוד בתאריך 4 באפריל 90 לגיחת אימון.מס' 4 במבנה היה קורנס 318, וכשניתק מהמסלול והחל בקיפול הגלגלים, ניתקו שני הגלגלים  מכן הנסע הקדמי ונפלו ארצה עקב שבר בכן הנסע במקום חיבור הגלגלים למשכך.

מגדל הפיקוח שראה את נפילת הגלגלים הודיע זאת לטייס והוא החל לנקוט בפעולות חירום. הוא הפנה את המטוס לכיוון הים ובהיותו מעל למים השליך את המיכלים הנתיקים, החל לרוקן דלק מהמיכלים הפנימיים ובהכנות לנחיתת חירום.

במקביל, הזעיק מגדל הפיקוח את צוות החילוץ הכנפי ואת אנשי גף כיבוי האש. כבלי העצירה הוסרו מהמסלול והכבאיות פיזרו קצף לכל אורכו.

הטייס ניגש לנחיתה כשמטוס קורנס נוסף מלווה אותו. הוא נחת על המסלול כשכני הנסע מקופלים, שלף את מצנח העצירה והמטוס החליק ונעצר לאחר שעבר 2/3 מהמסלול.


קורנס 318 לאחר הנחיתה. מכניסים את פיני האבטחה לתותח.המסלול מכוסה בקצף  (באדיבות רענן וייס) צילום של נושאי החימוש הפנימיים עליהם נחת המטוס (באדיבות רענן וייס)

המטוס חולץ , הועבר למוסך קורנס בטייסת התחזוקה וחזר לטייסת לאחר שלושה שבועות בהם הוחלף כן הנסע הקדמי השבור, הוחלפו נושאי החימוש הפנימיים  ובוצעה שורה של תיקונים קלים. הצוות קיבל רישום לזכות מטעם מפקד ח"א.

המטוס מגיע לרחבת מוסך קורנס בטייסת התחזוקה ברמת דוד (באדיבות רענן וייס)

 
לייבסיטי - בניית אתרים