נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

(ויקיפדיה)

 
רפי הרלב ז"ל נולד בנתניה בשנת 1933.לאחר מכן הוריו עברו לת"א .התגייס לקורס טייס מס' 13 בבסיס סירקין אותו סיים בפברואר 54 . לאחר קבלת הכנפיים  נשלח לקורס אימון מתקדם על מטוסי ספיטפייר שנערך בטייסת העקרב ברמת דוד. בשנת 1954 עבר לטייסת הקרב הראשונה כטייס מוסטנג, לאחר מכן  עבר הסבה למטאור בטייסת הסילון הראשונה.
 
הרלב השתתף בקורס ההסבה הראשון לאורגן שנפתח ב-10.10.56 ושימש טייס בטייסת הצרעה  בחצור במבצע סיני. בשנת 57  שימש מדריך בקא"מ בטייסת הצרעה ,וכסרן  שימש כמפקד טייסת הצרעה  3.59-3.61 ,החליף אותו ארלוזור לב. ב-22.5.59 קיבל צל"ש מח"א על "נכונות בלתי מסוייגת ורמת ביצוע גבוהה, בהטיסו מטוס קרב". כסרן  חזר לטייסת העקרב כטייס סופר מיסטר. בתאריך 29.6.60 כשטס בסופר מיסטר מס' 16  בזמן יציאה ממטווח  התנגש במטוס 17 שהטיס שמואל חץ. הרלב חזר לנחיתה בשלום. .
 
שימש מפקד טייסת הקרב הראשונה בחצור  שהפעילה מטוסי מיסטר  והעביר את המיסטרים לטייסת הכנף המעופפת. כן  היה מפקד הטייסת מ-10.61-11.61 בעת שקלטה את מטוסי  השחק .החליף אותו ג'ו אלון. לאחר מכן מונה כמפקד טייסת הכנף המעופפת מיסטר בתל נוף. ב-12 באוגוסט 62 נטש את מטוס מיסטר 94.

כרס"נ  שימש כמפקד טייסת  העטלף שחק 12.63-9.65 החליף אותו רן פקר.יצא ללימודי פו"מ באוגוסט 65  וכשחזר שימש בדרגת כסא"ל כרע"נ מבצעים בלהק אויר 3 במלחמת 6 הימים . בנוב' 68 יצא ללימודים בארה"ב  ולאחר מכן שימש מפקד בסיס חצור מיוני 70.

הרלב שימש כראש להק מודיעין מאפריל 73., וכראש להק אויר ממרץ 75 ועד 29.7.77. השתחרר  מצה"ל בדרגת תא"ל ומונה לסמנכ"ל אל על. לאחר שנתיים עזב את החברה ופנה לעסקים פרטיים. הוא היה יועץ תעופתי ושותף בסוכנות הנסיעות פלמנגו. מונה למנכ"ל אל על ב-1982 ובשנת 1996 פרש וחזר לעסקיו הפרטיים, שם בין היתר הצטרף כשותף בחברת התעופה אירואל.מאוקטובר 2005 מונה ליו"ר הדירקטוריון  ולנשיא  של חברת התעופה ארקיע, בקיץ 2008 פרש מתפקידו ושימש יועץ לחברת אל על. היה  המנכ"ל הראשון של מכון פישר.

רפי הרלב נפטר במאי 2010 ממחלה קשה.

 
לייבסיטי - בניית אתרים