נכתב ע"י סא"ל (מיל') יוסי יערי


מדובר בגיחה לתקיפת סוללת טילים בדרום סוריה ב 9 בנובמבר 1972 . אני בסך הכל שנה ורבע מסיום קורס הטיס ויפתח ספקטור מחליט שאני אוביל איתו את הרביעיה לתקיפה בקורנס 186. (הראל גילוץ  מספר 3, מוביל משנה יחד עם הנווט פרי). הסיבה שאותה הוא ציין בפני להחלטה הזו היא שהדבר הכי חשוב בגיחה הזו, שהיתה תקיפת הטילים הראשונה אחרי מלחמת ההתשה, הוא הניווט המדוייק (המערכת שהיתה במטוסים באותה עת לא היתה מדוייקת והיתה יכולה להביא אותך מעל קילומטר וחצי הצידה.המשמעות היתה עלולה להיות של אי מציאת המטרה או תמרון נוסף שהיה מסכן את כל המבנה או אי דיוק בכיוונון הכוונת אל המטרה),

כיוון שאני זכיתי בתחרות הניווט, שהיתה בטייסת זמן קצר לפני כן, הוא העדיף אותי (בהמשך השנים כאשר הטייסת כבר הפכה וותיקה, היה נדרש מסלול הכשרה של שנים רבות, קרוב לעשר, בכדי שתוגדר מוביל בכיר. לי זה קרה תוך פחות משנה וחצי ובזכות החלטה של מפקד מיוחד).

הניווט היה קל וגם מציאת המטרה היתה קלה מהמצופה. אחרי התקיפה עוד ביצענו יעף נוסף של ירי בתותחי המטוס על סוללת נ"מ שהיתה קרובה. לספקטור היה מנהג שאם כבר אנו נמצאים בשטח אוייב לא כדאי לחזור עם חימוש במטוס וכך הוא העדיף להוסיף גם דבר שלא תוכנן במקור. הסוללה הושמדה וכמה עשרות מחייליה נהרגו.

אגב, בעקבות אותה גיחה המשכתי להיות מוביל בכיר וההזדמנות הבאה היתה כמה ימים לאחר מכן (ב-21 בנובמבר אותה שנה. תקיפה עם גורן בסוריה).
לייבסיטי - בניית אתרים