נכתב ע"י דור שטרקר

פרטי המטוס:

דגם
: DC8-63

יצרן: דוגלס, ארה"ב

מספר יצרן: 46062

מספר קו ייצור: 486

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה Airlift International. ביצע את טיסת הבכורה  ב-5 לאוגוסט 1969 ונמסר ב-15 לספטמבר 1969. קיבל את אות הקריאה N6163A.


N6163A של Airlift International

ב-17 לינואר 1979 הוחכר המטוס לאל על בפעם הראשונה. הוא המשיך לשרת תחת אות הקריאה האמריקאי. המטוס הוחזר לאחר כחודשיים, במרץ 1979.

באוגוסט 1981 נרכש המטוס על ידי הקבוצה הפיננסית של מקדונלס דוגלס ובאותו חודש נמכר לחברת התעופה Icelandair. זו החכירה את המטוס לחברת התעופה הסעודית Saudi Arabian Airlines מה-22 לאוגוסט 1981 ועד ה-22 לאוקטובר 1981. שירת תחת אות הקריאה TF-FLF.


TF-FLF של איסלנדאייר
בשירות סעודי ערביין, ש"ת  שטוקהולם-ארלנדה, אוגוסט 81 (Photo:Johan Ljungdahl)
 
לאחר מכן נמכר לחברת התעופה Capitol Air ב-22 לאוקטובר 1981. קיבל את אות הקריאה הראשון של המטוס – N6163A.

חברת התעופה Arrow Air חכרה את המטוס ב-1 למרץ 1982 תחת אות הקריאה N2674U. המטוס הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה Wien Air Alaska ב-9 ליולי 1982, שם קיבל את הכינוי Warren Ace Dodson.

ב-7 לאוקטובר 1982 חכרה אל על את המטוס בפעם השניה. תקופת ההחכרה הסתיימה ב-30 לאוקטובר 1982.

ב-6 למאי 1983 הוחזר המטוס לחברת התעופה Arrow Air, וחוזה החכירה עם Capitol Air חודש למשך שנה נוספת. המטוס נמכר לחברת הליסינג ATASCO Leasing במאי 1984. ב-10 למאי הוחכר המטוס לחברת התעופה National Airlines למשך חצי שנה.


בשירות Arrow Air, ש"ת של ריו דה ז'נירו, נובמבר 84 (Photo:Pedro Aragao)

בנובמבר 1984 עברה הבעלות לחברת National Funding Corp. בדצמבר 1984 עבר  הסבה לדגם למטען ובנוסף לכך הוחלפו מנועיו  למנועים מודרניים, שקטים וחסכוניים יותר מדגם CFM56-2C5.יצא מההסבה כדגם DC8-73CF.

ב-30 לדצמבר 1984 הוחכר המטוס לחברת המטענים Emery Worldwide Airlines ובינואר 1990 נמכר  לחברת הליסינג Atlantic Tricon Leasing, אך המטוס המשיך לשרת בחברת המטענים. כלומר בעליו של המטוס השתנו, אך המפעיל נשאר זהה.ב-29 לספטמבר 1995 שוב  נמכר לחברת ליסינג אחרת – GECC. גם הפעם המפעיל נשאר זהה.


בשירות Emery Worldwide, ש"ת  סן חוזה, יולי 2001 (Photo:Jason Whitebird) בשירות Emery, ש"ת לוס אנג'לס, מרץ 94 (Photo:JetPix)

ב-2 לאוגוסט 2001,  נמכר לחברת הליסינג Polaris Leasing International Inc, גם במקרה הנ"ל המשיך המטוס לשרת אצל אותו מפעיל שחכר את המטוס בשנת 1984.הוצא משירות ב-13 לאוגוסט 2001 , ימים ספורים לאחר העברת הבעלות על המטוס לחברת הליסינג החדשה.

בסוף שנת 2001  חברת המטענים Emery Worldwide Airlines פשטה את הרגל.

המטוס נרכש על ידי חברת Polaris Leasing ב-2.8.02 ולאחר מכן ע"י חברת  Aero Turbine Inc ב-31 לאוקטובר 2002  כדי לשמש מקור לחלקי חילוף עבור מטוסי DC-8 אחרים בעולם. נגרט בש"ת רוזוול בשנת 2004. ב-26 לאפריל 2005 בוטל רישומו האמריקאי. 

לייבסיטי - בניית אתרים