אמנון הלבני נולד בשנת 1935 במושב עין ורד למשפחת חקלאים שעלתה מרוסיה בשנת 1924 והתישבה במקום בשנת 1929. התגייס לצה”ל בינואר 1952 לאחר שזייף מכתב מהוריו המאשר את גיוסו. הוא צורף לקורס טייס מס’ 11 בבסיס סירקין. הוא התבלט בקורס ועם סיומו שימש כמדריך בביה”ס לטיסה.בעת שירותו הכיר שם את אישתו תרצה שהיתה שם סמלת מטאורולוגיה.
ביוני 54 הוצב לקא”מ 15 על מטוסי ספיטפייר , והטיס מטוסי ספיטפייר ומוסטנג. שימש גם כמדריך בקא”מ. ביולי 55 הועבר לקורס הסבה מס’ 5 לסילון שנערך על מטוסי מטאור בטייסת 117. הוא נשאר בטייסת כמדריך עד ספטמבר 56 ואז עבר לבסיס חצור שם ערך הסבה למטוסי אורגן ומיסטר. באוקטובר 56 נמנה עם צוות הטייסים שנשלחו לקנדה להסבה למטוסי הסייבר אך הם חזרו ארצה עם פרוץ מבצע קדש בעקבות ביטול העסקה.
במבצע סיני הטיס מטוסי אורגן בטייסת 113 ולאחר מכן חזר לבסיס רמת דוד לתפקידי הדרכה על המיסטר, סמ”ט טייסת 109 ומפקד הטייסת , תפקיד לו התמנה ב-1.1.61. בתקופת פיקודו נבחר כראש משלחת חניכי גדנ”ע אויר שיצאו לביקור בארה”ב. סיים את תקופת פיקודו על הטייסת בדצמבר 62 ובתחילת 63 עבר הסבה למטוס השחק והשתתף בהבאת המטוסים ארצה. הוא התמנה למפקד טייסת תעופה וסגן מפקד הבסיס ברמת דוד ובמקביל סיים את לימודי הבגרות. בשנת 1964 התמנה כרמ”ד מבצעי אויר במפקדת ח”א, בשנת 1966 קודם לדרגת סא”ל והתמנה לרע”ן אימונים טכניים, תפקיד שבמסגרתו פיתח רשת בתי ספר אזרחיים ל”שוחרות משולבת” –הכשרת טכנאים למקצועות תעופתיים בביה”ס התיכוניים. תוך כדי תפקידו זה טס בהצבת חירום כטייס שחק.
באפריל 67 התמנה כראש משלחת חיל האויר לאוגנדה, ביוני 67 חזר ארצה והשתתף במלחמת 6 הימים, ועם חזרתו מאוגנדה ביולי 69 עבר הסבה לתובלה והוסמך כקברניט מטוסי ענק בטייסת 120, בינואר 70 . לאחר מכן התמנה למפקד הטייסת. באפריל 71 יצא לארה”ב מתקדם למטוס ההרקולס וגם השתתף במשלחת ח”א לפנטגון לדיונים באיפיון המטוס. לאחר מכן סיים את קורס Vietnam Combat Ready של ח”א האמריקאי והביא ארצה את 2 מטוסי הקרנף הראשונים,מס’ 102 ו-106 באוקטובר 71.
לקראת פרישתו משירות בצה”ל הושאל לחברת אל על במאי 73. במלחמת יום הכיפורים חזר לטייסת, ביצע 22 גיחות מבצעיות והמשיך לטוס בה עד מרץ 74, אז עבר לעבוד כטייס באל על. וגם הצטרף למתנדבי המשמר האזרחי והקים את הית”מ ברמת השרון .
ביולי 76 הטיס סא”ל הלבני כקברניט מילואים בטייסת 131 את אחד ממטוסי הקרנף, מס’ 420, לשיחרור חטופי מטוס אייר פראנס מאנטבה במבצע “כדור הרעם”.את טיסותיו בח”א סיים באוגוסט 79.
עם הקמת חברת התעופה “מעוף” פרש מאל על באוקטובר 82 עבר לטוס בה כקברניט הראשי עד שנסגרה בנובמבר 84, ובאותן שנים למד כלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת ת”א.
כשפרש מטיסה בשנה זו , לאחר שצבר 14,000 שעות טיסה הקים בנובמבר 85 את חברת “אמרד רדיאטורים”, בינואר 92 את חברת “קרנף תעשיות מתכת”,את חברת חרת “אמקס קטלוגים ממוחשבים” ואת קבוצת ASM.בשנת 1992 קיבל את אות השירות הציבורי של האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית על פועלו בחילוץ בני הערובה מאנטבה.
אמנון הלבני נפטר בגיל 71 .
במרץ 2006 בטקס “כנפי הזהב” שנערך בבית ח”א לבוגרי קורסי טייס 9-14 העניק מפקד ח”א אלוף אליעזר שקדי את כנפי הזהב לאישתו תרצה.
אמנון ז”ל היה נשוי לבת דודה של אמי. אני זוכר אותו בבר המצוה שלי. גבוה כל כך!