הערת המערכת:מאמר זה מביא את סיפור התאונה כפי שפורסם באמצעי התקשורת השונים.מאמר זה אינו בא במקום דו”ח חקירת התאונה של רשות התעופה האזרחית הישראלית או זו היוונית.התאונה עדיין בחקירה.
פרטי המטוס:
דגם:SR-22G2
יצרן:צירוס דזיין קורפ. ארה”ב
מספר יצרן:1678
תיאור האירוע:
שני מטוסי סירוס יצאו מהארץ לטיול בין איי יוון.את מטוס 4X-CWO הטיס בעליו מאיר רסין ואת המטוס השני,4X-CWN הטיס בעליו נחום שרפמן.
ביום התאונה,28 באפריל 2009 , המריאו שני המטוסים בתנאי טיסת מכשירים משדה התעופה הבינלאומי היפוקרטס שבאי קוס לכיוון שדה התעופה קרקירה שבאי קורפו.ליד קורינתוס דיווח רסין על מצב חירום עקב תנאי הקרחה וביקש אישור לחזור על עקבותיו ולנחות בש”ת הבינלאומי ע”ש אלפת’ריוס וניזלוס באתונה ואכן עשה זאת.שרפמן החליט להמשיך בטיסה,ירד אל מתחת לנתיב טיסה MEA (הנמצא בגובה 10,000 רגל) והצליח לחצות את האי ההררי פלופוניסוס בתנאי מז”א גרועים ביותר.
כשהגיע לאי קאפלוניה הבין שאי אפשר להמשיך בטיסה,חזר על עקבותיו, ונחת בשדה התעופה ע”ש דיוניסיוס סולומונס שבאי זקינטוס.לאחר כשעה,המריא שוב בתנאי טיסת ראייה במטרה להגיע לקרקירה.קשר הרדיו עם המטוס אבד כ-7 דקות לאחר ההמראה.המטוס התרסק על הר איינוס שגבהו 1840 מטר באי קפלוניה,הר שנמצא על נתיב הטיסה מזקינטוס לקרקירה ומזדקר בחדות מחוף הים.תושבי הכפרים סימוטאטה,לורדאטה ומואוסטה הנמצאים מערבית להר בגובה 1620 מטר שמעו את המטוס ואת רעש ההתרסקות.הם דיווחו לשלטונות.בשעה 20:20 הגיעה שיחה מהכפר מואוסטה אודות מטוס שטס נמוך הלוך ושוב מעל לכפר.בשעה 20:25 הגיעה הודעה דומה מהכפר לורדאטה,בשעה 21:00 הגיעה הודעת SMS מסימוטאטה אודות רעש חזק שנשמע מעל לכפר,ומתנדבים יצאו אל ההר לחפש אחרי המטוס בשעה 21:15.
חיל האויר היווני הזניק מטוס הרקולס ומסוק פומה לחיפוש והצלה ואלו חיפשו מהאויר ,וכן חשו למקום ספינות שהאירו את האיזור בנורים.אך היו אלו המתנדבים שגילו את שרידי המטוס וגופות הנספים נחום ונאוה שרפמן בשעה 01:59 בצידה המערבי של פסגת ההר.נראה שהמטוס לא הצליח לעבור את הפסגה.