פרטי המטוס:
דגם: 737-73S
טיפוס: מטוס נוסעים
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 29079
מספר קו יצור: 194
טיסה ראשונה: 17.1.99
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל בואינג בוושינגטון בתאריך 17.1.99 כשהוא נושא רישום אמריקאי לצורך טיסות ניסוי ורישוי N1786B. סופק לחברת פגסוס איירקראפט ליסינג סיקס מדבלין. הושכר לחברת ישראייר בתאריך 23.2.99 ונרשם על שמה במנהל התעופה האזרחית תחת סימן הרישום הישראלי 4X-ABJ. המטוס שימש את החברה לטיסות ליעדים ברחבי המזרח התיכון ובאירופה והוחזר לידי חברת פמברוק קפיטל ב-14.11.00.
סימן הרישום שונה ל-PH-AAP .הושכר לחברת טיסות השכר התורכית סאן אקספרס ב-15.12.00 ואז סימן הרישום שונה ל-TC-SUE.
ב-28 במרץ 2003 הושכר לחברת התעופה המבורג אינטרנשיונל אייר סרוויס ונרשם על שמה בגרמניה תחת סימן הרישום D-AHIF בתאריך 28.3.03.בהמשך הוחכר בחכירה רטובה (מטוס וצוות) לחברת התעופה קוסובה איירליינס ב-1.12.03. המטוס הוחזר לחברת המבורג איטרנשיונל ב-10.5.06 .
ב-18.6.2006 יורט ע”י מטוסי קרב של ח”א הצ’כי כשהיה בטיסת שכר HHI5753 משדה התעופה של איזמיר, לאחר שסטה מנתיבו והבקרה האיזורית לא הצליחה ליצור עימו קשר.
הוחכר לחברת התעופה הדנית סטרלינג איירליינס ב-15.2.08. סימן הרישום שונה ל-OY-MRU, ותעודת הרישום מס’ M.01319 הוצאה בתאריך 13 במרץ 2008. התעודה בוטלה ב-7 באפריל 2008, ותעודת רישום חדשה מס’ 15399 הוצאה באותו יום.
תעודת הרישום הזו בוטלה ב-3 באפריל 2009 ובמקומה הוצאה באותו יום תעודה חדשה מס’ 15701 שהוחלפה בתעודה 15830 ב-11 באוגוסט 2009 ובתעודה 15922 ב-18 בדצמבר 2009. ב-22 בדצמבר 2009 הוצאה תעודת אחרונה לרישום הדני, מס’ 15934 ע”ש חברת Cimber Sterling A/S.
הוחכר לחברת Jet Time ב-12 באפריל 13 . הופעל בין היתר עבור חברת התעופה הבריטית בריטיש איירוויז מ-27 במרץ ועד 29 באוקטובר 2016.יצא משימוש ב-21 אפריל 2020, כפי הנראה בגלל עצירת הטיסות מחמת הקורונה, ואוחסן בשדה התעופה קוסטוולד בבריטניה . כנראה שנגרט.