פרטי המטוס:
דגם:P-51D מוסטנג
יצרן: נורת’ אמריקן, ארה”ב
פרטי האירוע:
בעת קורס הסבה למוסטנג שנערך בטייסת 116 המריאו ביום 14.10.56 בשעה 13:30 שני זוגות מוסטנגים מרמת דוד ואיתם המדריך שלמה הניג . מטרת גיחת האימונים היתה ביצוע מטווח ליד ראש הנקרה. המטוסים היו חמושים ברקיטות.
כשהצטרפו המטוסים למבנה בגובה 1500 רגל מעל לנהלל, הבחין מס’ 3 במבנה במס’ 2 שהיה אורי לבנטל שהטיס את מוסטנג 34 טס מאחוריו, ושממטוסו יוצא שובל עשן לבן. לבנטל הודיע למדריך שבמטוסו יש הצפת דלק. בבסיס ראה אלדד פז, אחד מהמדריכים, את הנעשה. הוא הבין שהעשן הוא למעשה נוזל הקירור (גלייקול) של המנוע.הוא הודיע למגדל וזה הודיע ללבנטל, אך זה השיב שהכל בסדר והמשיך בטיסה. לאחר 4 דקות הודיע לבנטל למדריך שממנועו נשמעו רעשים ויש לו חוסר כוח ושהוא מבקש לחזור לבסיס עם ליווי. הוא עזב את המבנה והמדריך הורה למס’ 3 ללוותו. אולם מס’ 3 פנה ימינה בעוד לבנטל פנה שמאלה לכיוון הים כדי לשחרר את הרקיטות והם איבדו קשר עין.
המדריך פנה בעצמו לחפש את מוסטנג 34. מס’ 5 במבנה הודיע שלבנטל ליד הקריות ומנסה לשחרר את הרקיטות לים ולאחר מכן הודיע שלבנטל מבצע נחיתת אונס. הרקיטות ששחרר לבנטל פגעו במחנה כורדני. הוא פנה ב-180 מעלות תכנן לנחות בשדה חרוש שהיה מתחתיו אך לא שם לב לגובה הנמוך. תוך איבוד הגובה פגעה כנף ימין בעמוד מתח גבוה שלבנטל לא ראה אותו היות והמטוס היה בפניה ובהטיה שמאלית. הכנף נתלשה והמטוס פגע בקרקע. מעוצמת הפגיעה עפו כנף שמאל והמנוע למרחק 50 מטר ימינה, המנוע פגע בדלק שזרם מכנף ימין שנחתה ליד עמוד החשמל והדלק החל לבעור. גוף המטוס התגלגל קדימה למרחק 70 מטר כשהטייס נתלש ממנו עם כסאו.
לבנטל נמצא קשור לכסאו ליד גוף המטוס כשהוא פצוע קשה בראשו. אזרחים שהגיעו למקום שיחררו אותו מהכיסא , ובעזרת רכב שהגיע למקום העבירו אותו לבי”ח רמב”ם.