תאונת מוסקיטו 2105

פרטי המטוס:

דגם:מוסקיטו F.B.Mk.VI

יצרן:דה הוילנד, בריטניה

מס’ ח”א המלכותי:LR303

תיאור האירוע:

 ב-26 באוקטובר 53 בשעה  11:15 המריא זוג  מטוסי מוסקיטו של טייסת 109 מבסיס חצור לגיחת אימון. את מטוס 2105 הטיס סגן נחמן עובדיה ואת השני סגן עירא שמואלי.

לאחר שביצעו תרגילי רדיפה בשורה, נכנס סגן עובדיה בשעה 11:35 לערך, לצלילה בזוית 40 מעלות מגובה 5,500 רגל. כשהגיע לגובה 2,500 רגל והיה במהירות של 320-350 מייל לשעה, החל לצאת מהצלילה.

באותו רגע שמע קול נפץ ומצא את עצמו מסתחרר באויר כשהוא עדיין חגור בחגורות מושב הטייס. המטוס התפרק ושבריו נפלו ארצה והתפזרו על שטח של קילומטר מרובע. הטייס משך בידית פתיחת המצנח וצנח כשהוא פצוע קלות בסנטרו.

ממסקנות ועדת החקירה עןלה כי התאונה קרתה  כתוצאה מהתפוצצות שנבעה מהצטברות אדי דלק בכנף שמאל או בתא הפצצות כתוצאה מנזילה במיכל הדלק בכנף . ההתפוצצות גרמה לניתוק החלק החיצוני של כנף שמאל, החלק פגע במיצב הגובה השמאלי וריסק אותו, ונרגם פיתול חריף (Flick) של המטוס שמאלה. פיתול זה גרם לניתוק המנוע הימני שעף שמאלה, והמדחף חתך את תא הטייס והתכופף. המנוע השמאלי נשאר מחובר למה שנשאר מכנף שמאל, חלק מהגוף והכנף הימנית וכולם צנחו ארצה במסלול ספירלי.

עד לתאונה צבר המטוס 159:35 שעות טיסה ו-30:50 שעות מביקורת האחזקה האחרונה. הנזק הוגדר כנזק סוג 4 והמטוס נמחה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x