פרטי המטוס:
דגם: D-28B-1
יצרן:דורנייר וורק, שדה התעופה אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן:3071
שנת יצור:1965
תולדות המטוס:
לאחר הרכבתו, הוקצה למטוס סימן הרישום האזרחי הגרמני D-IBUN. ב-11 בספטמבר 65 הגיע לשדה התעופה אסנדון במלבורן, וסופק לסוכני חברת דורנייר באוסטרליה, חברת אקזקיוטיב אייר סרוויסס. המטוס היה צבוע בלבן עם פסים באדום.
ב-25 בפברואר 66 נראה בהאנגר של החברה בש”ת אסנדון כשעליו צבוע סימן הרישום האוסטרלי VH-EXA. ב-1 במרץ 66 נרשם ע”ש החברה תחת סימן רישום זה במנהל התעופה האזרחית האוסטרלית, ומיד אחר כך הוחכר ע”י חברת Aero Service Ltd מסידני לשם ביצוע סקר מינרלים. חברה זו היתה החברה האחות של החברה האמריקאית Aero Service Corp מפילדלפיה. ב-6 במרץ 66 נראה המטוס בשדה התעופה הובארט שבטסמניה כשהוא מצויד במכשור לגילוי מינרלים שהורכב בתא הנוסעים ובמגנטומטר “בירד” נגרר מתחת לגחון.
באותה שנה נחכר למשך חודש ע”י מדור המיפוי במחלקת הפיתוח הלאומית של ממשלת אוסטרליה, לצורך פרויקט גדול של הממשלה למיפוי אזורי המדבר של המדינה. המטוס , ובו שלושה מומחים, הוטס ע”י טייס חברת אקזקיוטיב אייר סרוויסס מעל אזורים נידחים בדרום אוסטרליה, מערב אוסטרליה וקווינסלנד.
ב-10 בספטמבר 66 הוטס בתצוגה האוירית הלאומית שנערכה בשדה התעופה אדלייד-פראפילד וב-11 בנובמבר 66 נראה בסידני באותה סכמת צביעה, אך ללא לוגו.
באפריל 67 נשלח לפורט מורסבי לחכירה לזמן ארוך לחברת Aerial Tours PTY LTD שהפעילה טיסות שכר משדה התעופה המקומי. ב-30 בנובמבר 67 שונה סימן הרישום שלו ל-VH-ATR, והמשיך בהחכרה ל- Aerial Tours PTY LTD.
ב-19 בינואר 68 ניזוק בתאונת נחיתה בפורט מורסבי בחזרה מגיחת הדרכה לטייס חדש. בסוף ריצת הנחיתה התרומם זנב המטוס באויר והמדחף השמאלי פגע במסלול וניזוק. ב-12 בפברואר 70 נמכר לחברת Aerial Tours PTY LTD.
ב-16 ביוני 72 נמחק הרישום האוסטרלי כשהמטוס נמכר לבעלים בלוקסמבורג (כפי הנראה חברת מטרופוליטן איירמוטיב, שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית וששימשה לרכש מטוסים תוצרת גרמניה עבור חיל האויר הישראלי וזאת כדי להסוות את מקורם).
המטוס הגיע לחיל האויר והוצב בטייסת 100. שימש לסיור, תצפית ותובלת מפקדים. אבד בסיני במלחמת יום הכיפורים.