פרטי המטוס:
דגם: ווסטווינד 1123
יצרן: התעשיה האוירית, ישראל
מספר יצרן: 160
שנת יצור: 1972
תולדות המטוס:
מטוס זה היה העשירי שיוצר מדגם 1123 וקיבל את הרישום 4X-CJJ לצורך טיסות הניסוי והרישוי. נמכר לחברת אטלנטיק אויאיישן שהיתה המפיץ של התעשיה האוירית בארה”ב. המטוס קיבל רישום אמריקאי N1123R והוטס לארה”ב.
התעשיה האוירית התמודדה בשנת 1972 על מכרז משמר החופים האמריקאי למטוס חיפוש והצלה ולכן נשלח מטוס זה לארה”ב לניסויי טיסה של טייסי משמר החופים לבדיקת התאמתו למכרז כשהוא נושא את הרישום N1123R בתקופת הניסויים נשא המטוס את מס’ הזנב 160 שהוחלף אח”כ לאות הקריאה RX-CJJ.
משלא זכתה התע”א במכרז עקב אי התאמת המטוס למשימות, הוחזר ארצה באפריל 1973 וקיבל שוב את סימן הרישום 4X-CJJ. עם פרוץ מלחמת יוה”כ “גוייס” לח”א ושימש להובלת מפקדים בשירות טייסת 120. לאחר מכן הוחזר לתע”א וביולי 74 נמכר לחברת National Financing Corporation.כשהוטס לשם נשא את סימן הרישום האמריקאי N1123W שהוקצה לו ברשות התעופה הפדרלית.
בינואר 1976 נמכר לחברת McJunking Corporation וזו החליפה את סימן הרישום ל-N221MJ בחודש יולי 1976 ול-N221RJ בינואר 1977. באפריל אותה שנה נמכר לחברת אטלנטיק אויאיישן וב-19 בדצמבר 1978 נמכר לחברת Aero Center Inc .ב-31 במרץ 1979 נמכר לחברת חוזה הרננדז ושות’ ונרשם ברשות התעופה האזרחית במקסיקו תחת סימן הרישום XA-AVE. לאחר מכן נמכר לבעלים פרטי ואז סימן הרישום השתנה ל-XA-MUI, וב-15 במאי 1991 נמכר לחברת Servicios Aereos del Mar S.A.המטוס יצא משימוש ונראה כגרוטאה ב-25.3.04.