פרטי המטוס
דגם: C-47A-75-DL דקוטה
יצרן: דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 19446
מספר חא”א: 42-100983
שנת יצור: 1945
תולדות המטוס
המטוס יוצר תחת חוזה AC-32725 וסופק לזרוע האוירית של צבא ארה”ב בתאריך 14.1.44. הוצב בח”א ה-8 של צבא ארה”ב באירופה בתאריך 5.3.44 .בתאריך 6 בעיוני 1944 עת היה מוצב בטייסת ההצנחה ה-53 של להק ההצנחה ה-61 שהיה מוצב בבסיס בארקסטון-הית’ בבריטניה,השתתף בהצנחת אנשי הבטליון ה-3 של רגימנט הצנחנים ה-507 של הדיוויזיה ה-82 של צבא ארה”ב בעת הפלישה לנורמנדיה.המטוס היה מס’ 38 במבנה, טס מצד ימין של המוביל כשאותו מטיס סרן ת’ורנתון עם טייס המשנה סגן בילי אליוט. ההצנחה בוצעה בשעה 02:38.
לאחר תום מלחמת העולם ה-2 הוחזר לארה”ב בתאריך 25.9.45.
הועבר לוועדה למכירת נכסי המלחמה בתאריך 5.10 45.נמכר ל-וו.ק.ג’ארוס ונרשם בברזיל ע”ש ו.ו.ואסקונסלוס ב-26.10.45, שמכר אותו ל-ל.גומז ו-ו.מ.נטו ב-8 בנובמבר 45.המטוס נרשם על שמם תחת אות קריאה PP-XAS. לאחר מכן המטוס נמכר לחברת התעופה הברזילאית REAL בתאריך 21.3.46 ורישומו שונה ל-PP-YPA.המטוס נמכר לארה”ב ב-30.9.59
נכנס לשירות חיל האויר בתאריך 10.1.61 הוטס בתחילה במסגרת גף דקוטה של טייסת 120, ולאחר מכן בטייסת 122, שם כונה “סופי” ושם בין היתר שימש בשנות ה-70 לאימון חניכי מגמת נווטים של ביה”ס לטיסה.
יצא משירות לאחר הטיסה האחרונה שנערכה בתאריך 26 ביולי 2000 כשבספריו רשומות 16,880.25 שעות טיסה ו-9,377 נחיתות. השיפוץ האחרון נערך בתאריך 18.11.98 בתעשיה האוירית בנתב”ג.
נמכר לחברת יופיטר אייר מארה”ב שזכתה במכרז סיב”ט יחד עם עוד שני מטוסים. המטוס הוצא למכירה ב-Ebay והוטס לארה”ב ביוני 2003 תחת אות הקריאה N471DK. ב-7 באפריל 2004 נמכר לחברת באסלר טורבו קונברשנס המסבה מטוסי דקוטה למנועי טורבופרופ. אות הקריאה האמריקאי בוטל בתאריך 19.2.15 כשהמטוס יוצא לקנדה. נרשם ע”ש חברת התעופה קן בורק אייר מקלגרי בתאריך 6 במרץ 15 תחת אות הקריאה C-FGCX.מופעל עבור המנהל הארקטי והאנטרקטי של ממשלת סין, משרד השייך למנהל האוקאני של ממשלת סין ושתפקידו לארגן לארגן משלחות מחקר לאיזורים הארקטיים .