תאונת שחק 44

פרטי המטוס:

דגם: מיראז’ IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

תיאור האירוע:

בשנת 1980 הועבר המטוס מטייסת 117 לטייסת 253 בבסיס איתם. על דופן המטוס, מתחת לתא הטייס, היו מסומנות 6 הפלות של מטוסי אוייב. לאחר שטייסת 253 תכננה את מעברה לבסיס רמון ועסקה בהכנות לקבלת מטוסי נץ, המטוס הועבר לטייסת 254 והוטס של ידה בבסיס איתם.

עקב הצורך בפינוי איתם במסגרת הסכם השלום שנחתם עם מצרים, הועברה טייסת 254 לבסיס חצור. ב-25 באפריל 1981 המטוס הועבר מאיתם לחצור. בעת הנחיתה בחצור הטייס לא הצליח לבלום את המטוס על המסלול, וכשהמטוס “גמר” את המסלול, ורץ עליו במהירות גבוהה יחסית, הטייס נאלץ להפעיל את כסא המפלט על מנת לנטוש . עקב הנטישה נגרם נזק רב לתא הטייס כתוצאה מפעולתו של המנוע הרקטי של הכסא.

לאור הנזק, ולאור העובדה שמטוסי השחק עמדו להיות מוצאים משירות, הוחלט להשבית את המטוס. כיום המטוס מוצב על כן ב”רחבת המיג” בחצור.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *