תאונת עיט 549

פרטי המטוס:

דגם: TA-4H סקייהוק

יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה”ב

תיאור האירוע:

שלישית מטוסי עייט של טייסת מתקדם קרב אמורה היתה לצאת מבסיס חצרים בלילו של יום 6 ביולי 1976 לאימון ניווט וגם לביצוע הנרה באחד מהמטווחים. מוביל המבנה ומס’ 2 יצאו לעמדת ההמראה ושבמטוסו של מס’ 3 אירעה תקלה והוא נאלץ להחליף מטוס.

השניים המריאו לגיחה ומס’ 3, אברהם בהרב, המריא בעייט דו מושבי מס’ 549 כ-20 דקות מאוחר יותר. לאחר ההמראה והעלאת כני הנסע, החל המטוס לסטות שמאלה, איבד גובה באיטיות, פגע בקרקע, ניתר חזרה לאויר ובהמשך פגע בגבעה והתרסק.הטייס לא נטש את המטוס ונספה.

סיפר לנו איציק מרציאנו, שהיה באותה עת מכונאי עייט במגמת מתקדם עייט בביה”ס לטיסה:

“באותה עת היה נהוג להשאיל מטוסים בין “מתקדם עייט” לטייסת הנמר המעופף לפי הצורך. באותו ערב קיבלנו פ”מ להכין מטוס דו מושבי לטיסת יחיד ולהטעין עליו שמונה נורים בכל נמ”א כנף (סה”כ 34 נורים) וכן בידון גחון 2700 ליברות. התבקשנו להשאיר צוות תורן כדי להוציא את המטוס לטיסת לילה ולקבל אותו כשיחזור. אולם כחצי שעה לפני הטיסה הגיע גורר “קלארק” וגרר את המטוס לטייסת 102.

הצוות שנשאר, ובהם אני, נותר ללא מעש ולכן יצא לקצה המסלול לצפות בהמראות. כחצי שעה לאחר שהמריאו מספר אחד ושתיים, הגיע עייט 549,התייצב בעמדת ההמראה והמריא. לאחר שעבר את קצה המסלול ראינו לפתע שיוצא מהמטוס ניצוץ שהדליק את כל הנורים.”

המטוס הפך ללפיד בוער ולאחר כמה שניות הוריד את האף, התרסק והתפוצץ.”

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה