פרטי המטוס
דגם: DO-28B-1
יצרן: דורנייר, גרמניה
מס’ יצרן: 3075
אות קריאה: 4X-CFC

תיאור האירוע
בבוקר יום שישי, כ’ בתמוז תש’ן, 13 ביולי 1990, התעורר סרן (מיל’) חגי מורי מכוננות לילה בבסיס ח”א בשדה דוב. בשעה 4:40 לפנות בוקר. הוא הכין לטיסה את עגור 032, התניע, לא ביקש אישור, לא הדליק אורות חיצוניים, והמריא ממסלול חירום שהשימוש בו נדיר. כנראה בשל כך לא הבחינו בו הפקחים במגדל הפיקוח.
מורי טס לכיוון מדבר יהודה, עשה סיבוב מעל מצדה, עין גדי והמכתשים. משם המשיך לירושלים, ים המלח, עמק בית שאן וחיפה, לאחר מכן טס מעל נהריה, הנקרות, צפון הכנרת, וטיפס מעל גמלא. בשמונה בבוקר הוא הגיע מעל קובת קרעה, לנקודה צפון מזרחית לה, כיפת הנשרים. שם הוא אסף גובה, הביא את העגור למהירות גבוהה, צלל בחדות – והתרסק אל הקרקע.
ב-6 בבוקר כבר התגלתה היעלמות המטוס, אבל רק בשבע וחצי, עת מורי לא התייצב למסדר הכוננות, התברר הקשר בין היעלמותו להיעלמות המטוס. לחיל האוויר לקח זמן רב להבין מה קרה, בין השאר כי מורי טס נמוך בחלק מהמקומות ולכן לא נקלט על מסכי המכ”מ. רק עדויות מאוחרות יותר שהוצלבו עם המידע שהיה, הצליחו לצייר את התמונה על מסע הפרידה שלו. לחיל האוויר לא היה מידע מה קרה לאחר השעה שבע, בה נראה לאחרונה על מסך המכ”מ מעל חיפה. חיל האוויר ניסה לבדוק גם ביבשה וגם בים, אך העלה חרס במאמציו.

ביום שישי, שבוע לאחר מכן, נמצאו המטוס והגופה באופן מקרי – חיילי שריון שהגיעו לכיפת הנשרים בכדי לסמן מטרות למיטווח טנקים מצאו את המטוס והגופה. ע”פ ניתוח מאוחר יותר של ענף חקירת תאונות במפקדת ח”א הוברר כי המטוס היה תקין לחלוטין, וכי הוא נכנס לאדמה בזווית של שבעים מעלות ובמהירות של 200 קשר – הרבה מעל המהירות המירבית המותרת של 120 קשר. למרות שהיו במיכלים דלק, וגם היה ליד שביל עפר שאפשר נחיתה, מורי לא ניסה לנחות. ע”פ ממצאים אלו וביחד עם ממצאים נוספים שלא פורסמו, הוחלט כי מורי התאבד.
