קורנס 187

פרטי המטוס

דגם: F-4E-41-MC

יצרן: מקדוננל-דוגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 3751

מספר חא”א: 68-0544

תאריך יצור: 27.3.70

קורנס 187 בטייסת 69. ציור: Andreas Kleine

תולדות המטוס

המטוס ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 5 בפברואר 1970,הגיע ארצה ב-14 ביוני 1970 במסגרת עיסקת Peace Echo I, והופעל במסגרת טייסת 69 תחת  מספר זנב 87.

לאחר תאונה שעבר הועבר לשיקום בתעשיה האוירית ובעקבותיו נצבעו על חרטומו שיני כריש.

במלחמת יום הכיפורים המטוס נפגע בכנף, הצליח לחזור לבסיסו והועבר לתעשיה האוירית שם הוחלפה הכנף. מספר הזנב שונה ל-187. ב-15 במאי 1983 הועבר לתעשיה האווירית לביצוע שינויים והוחזר לטייסת ב-30 ביוני 1983. בשלב מסויים הועבר לטייסת 119 ולטייסת 107.

כשיצא משירות הועבר למוזיאון ח”א

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

2 מחשבות על “קורנס 187”

  1. נתן סגל -0522302710

    שלום! לגבי קורנס 87 של טייסת 69, הכי מעניין לגבי מטוס זה : היה זה האב טיפוס לכנפונים קדמיים בשפת ההתקפה. הכנפונים היו קבועים בזווית מיטבית בממוצע. לא ניתן היה לשנות את הזוית אבל זה הוכיח את היתרונות של כנפונים קדמיים ללא BLC . היתרון בתמרון היה השיפור בתמרון.. .בהמשך כל המטוסים מהבלוקים המתקדמים הגיעו עם כנפונים מתכוונים ב”מקור”. הכנפונים המתכוונים היו שיפור של ממש אבל גרמו לבעיות חמורות בתחזוקה של ההתקנה. הייתה לי חוויה מיוחדת לטוס ב-87 עם אביהו בן נון (מפקד הטייסת 69) באחת מהטיסות בדיקה וניסוי . לגבי תיקון הכנף שנפגעה והוחלפה בתעשיה האווירית : כשהמומחה של היצרן (מק -דונלד ) הגיע לראות את הפגיעה בכנף שהייתה בגודל שבן אדם יכול היה לעבור דרכה , הכריז שאין מה לתקן וצריך לזרוק. אבל היהודים התעקשו והכנף תוקנה. בסוף תקופת הקורנס , אחרי הניסיון שנרכש לאורך השנים אני משוכנע שחיל האוויר והתעשייה האווירית ידעו על התחזוקה , שינויים , תיקונים, השבחה של הפנטום יותר מכל גוף בעולם שהפעיל את הפלטפורמה הזו , כולל היצרן .
    קורנס 2000 עם המנועים החדשים , המכ”מ של אלתה שבסוף הורכב במטוסים של התורכים, הם חלק מהפיתוחים בכל תחומי התחזוק והפיתוח שהובלנו בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *