פרטי המטוס
דגם: F-4E-41-MC
יצרן: מקדוננל-דוגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 3751
מספר חא”א: 68-0544
תאריך יצור: 27.3.70
תולדות המטוס
המטוס ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 5 בפברואר 1970,הגיע ארצה ב-14 ביוני 1970 במסגרת עיסקת Peace Echo I, והופעל במסגרת טייסת 69 תחת מספר זנב 87.
ב-9 בספטמבר 1972 ,בעת השלכת נתיק גחון, נפגעה דלת 96R.
במלחמת יום הכיפורים המטוס נפגע בכנף, הצליח לחזור לבסיסו והועבר לתעשיה האוירית שם הוחלפה הכנף. מספר הזנב שונה ל-187. ב-15 במאי 1983 הועבר לתעשיה האווירית לביצוע שינויים והוחזר לטייסת ב-30 ביוני 1983. בשלב מסויים הועבר לטייסת 107 ואחר כך לטייסת 119 .
כשיצא משירות הועבר למוזיאון ח”א
שלום! לגבי קורנס 87 של טייסת 69, הכי מעניין לגבי מטוס זה : היה זה האב טיפוס לכנפונים קדמיים בשפת ההתקפה. הכנפונים היו קבועים בזווית מיטבית בממוצע. לא ניתן היה לשנות את הזוית אבל זה הוכיח את היתרונות של כנפונים קדמיים ללא BLC . היתרון בתמרון היה השיפור בתמרון.. .בהמשך כל המטוסים מהבלוקים המתקדמים הגיעו עם כנפונים מתכוונים ב”מקור”. הכנפונים המתכוונים היו שיפור של ממש אבל גרמו לבעיות חמורות בתחזוקה של ההתקנה. הייתה לי חוויה מיוחדת לטוס ב-87 עם אביהו בן נון (מפקד הטייסת 69) באחת מהטיסות בדיקה וניסוי . לגבי תיקון הכנף שנפגעה והוחלפה בתעשיה האווירית : כשהמומחה של היצרן (מק -דונלד ) הגיע לראות את הפגיעה בכנף שהייתה בגודל שבן אדם יכול היה לעבור דרכה , הכריז שאין מה לתקן וצריך לזרוק. אבל היהודים התעקשו והכנף תוקנה. בסוף תקופת הקורנס , אחרי הניסיון שנרכש לאורך השנים אני משוכנע שחיל האוויר והתעשייה האווירית ידעו על התחזוקה , שינויים , תיקונים, השבחה של הפנטום יותר מכל גוף בעולם שהפעיל את הפלטפורמה הזו , כולל היצרן .
קורנס 2000 עם המנועים החדשים , המכ”מ של אלתה שבסוף הורכב במטוסים של התורכים, הם חלק מהפיתוחים בכל תחומי התחזוק והפיתוח שהובלנו בעולם.
תודה נתן. מאד מעניין. ברשותך אוסיף את מה שכתבת למאמר על המטוס.