מוסקיטו 2121

תולדותיו של מוסקיטו 2121

פרטי המטוס:

דגם: D.H.98 מוסקיטו F.B.Mk.VI

יצרן: סטנדרד מוטורס, בריטניה

מס’ ח”א המלכותי הבריטי: RF900

תולדות המטוס:

מטוס זה יוצר במפעל קנלי של חברת סטנדרד מוטורס,לפי חוזה מיניסטריון האויריה הבריטי מס’  1680 ל-300 מטוסים, עם מנועי רולס  רויס מרלין 25. המטוסים הורכבו סופית ויצאו לטיסות ניסוי משדה הסמוך באנסטי.

הוצב ביחידת אימון מבצעי  מס’ 8 בבסיס ח”א המלכותי פרייזרבורג (פיקוד החופים), סומן בקוד BE ובקוד אישי ושימש לאימון צוותים בגיחות צילום ארוכות טווח. לאחר מכן הועבר ליחידה לאימון מבצעי מס’  132 בבסיס איסט פורצ’ן של פיקוד החופים, סומן בקוד 9Y ובקוד אישי,ושימש לאימון צוותים בגיחות תקיפה ארוכות טווח. כשיצא משירות נמכר לחיל האויר הצרפתי ב-23 בפברואר 1948.לאחר שיצא משימוש הועמד יחד עם מטוסי מוסקיטו אחרים באחסנה תחת כיפת השמים בבסיס שאטודון.תאריך השימור האחרון שלו היה ב-15 בפברואר 1949 ובספריו נרשמו סה”כ 125:05 שעות גוף ושעות מנועים.

נרכש בחוזה המכירה הראשון שנחתם בין משרד הביטחון הישראלי  לממשלת צרפת ב-17 בפברואר 1951 לאחר שנבחן (עם מטוסים אחרים) ע”י צוות מומחי תחזוקה ישראליים. שופץ, הועבר ארצה  בטיסה ב-1 בספטמבר 1951 דרך ברינדיזי ואתונה, אוחסן בכנף 22  בבסיס עקרון בנובמבר 1951 ולאחר מכן הוצב בטייסת 109 בבסיס חצור. שהה בכנף 22 גם בספטמבר 1953 לצורך תחזוקה.

המטוס עבר תאונה בבסיס חצור  ב-29 בדצמבר 55 וספג נזק שהוגדר בקטגוריה 4. אישור מחייה נחתם ב-17.6.54

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x