פרטי המטוס:
דגם: RF-RC פנטום II
יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב
מספר יצרן: 3885
מספר חא”א: 69-0370
תולדות המטוס:
מטוס סיור וצילום זה הושאל לחיל האויר ע”י ממשלת ארה”ב יחד עם מטוס נוסף,מס’ חא”א 69-0369 עד שיסתיים יצורם של מטוסי הצילום מדגם RF-4E שהזמין משרד הביטחון.
המטוס טס את טיסת הבכורה ממפעל היצרן במדינת מיזורי בתאריך 22.6.70 והתקבל ע”י חיל האויר האמריקאי.עוד בהיותו על קו היצור, נצבע בסכמת צבעי ההסוואה של ח”א הישראלי.
הועבר ארצה בטיסה ע”י צוות של חא”א ב-8 באוגוסט 1970 יחד עם המטוס השני,במבצע שכונה Nigh Light.המטוסים נחתו בבסיס חצור,הוטסו לבסיס רמת דוד ונקלטו בטייסת 69 שהפעילה אותם בטיסות סיור וצילום לאורך ומעבר לגבולות המדינה .
כשהגיעו מטוסי הצילום החדשים הוחזרו מטוסי ה-RF-4C לחיל האויר האמריקאי.הם נחתו בבסיס חא”א באלקונבורי שבבריטניה בתאריך 3.3.71,והועברו לסדנת הצביעה שם נצבעו מחדש בסכמת הצביעה של חא”א באירופה. המטוס הוצב בטייסת הסיור ה-10 של כנף הסיור הטקטית ה-10 בבסיס אלקונבורי.למטוס ניתן קוד זנב AT.
ב-16 ביוני 1971 ניזוק המטוס בתאונה שנסיבותיה אינן ברורות והועבר לתיקון בבסיס בספטמבר 1971.הוא הוחזר לטייסת רק ביוני 1972.בין מאי לאוגוסט 1974 שהה בביקורת מחזורית במפעל חברת קאסה שבגטאפה בספרד,והוחזר לכנף הסיור הטקטית ה-26 בבסיס זוויברוקן בגרמניה.למטוס ניתן קוד זנב ZR.
הועבר לטייסת הסיור הטקטית הראשונה בכנף הסיור הטקטית ה-10 בבסיס אלקונבורי בספטמבר 1978,קוד הזנב שונה ל-AT. הוטס שוב למפעל חברת קאסה בספרד לביקורת שם שהה בין מרץ ליולי 1979.במאי 1987 הועבר לטייסת הסיור הטקטית ה-38 של כנף הסיור ה-26 בבסיס זוויברוקן,ובאפריל 1991 הוחזר לארה”ב לטייסת הסיור הטקטית ה-12 של כנף הסיור הטקטית ה-67 בבסיס ברגסטורם שבטקסס,שם ניתן לו קוד זנב BA.
הוצא מהשירות והועבר לבסיס האחסנה דייויס מונת’ן ב-24.8.92,שם קיבל מס’ מצאי PCN FP886. נצפה שם לאחרונה באוקטובר 2007.
ובחיל האויר שלנו,ניתן מספר הזנב 151 למטוס קורנס רגיל וחדש שהגיע במאי 1972 לטייסת 107.
I flew 69-369 and 69-370 many times while stationed at RAF Alconbury (1984-1984) and again while stationed at Zweibrucken AB, Germany. I flew 69-370 on my first combat sortie during Desert Storm. What a great airplane with a wonderful history.