פרטי המטוס
דגם: BN-2A-8 איילנדר
יצרן: בריטן נורמן, בריטניה
מספר יצרן: 0150B
תולדות המטוס
המטוס ביצע את טיסתו הראשונה ב-15 בינואר 1970, סומן כ-G-51-150, ובפברואר 1970, נרשם על שם היצרן כ-G-AXXJ.ב-28 בפברואר 1970 נמסר לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ששינתה את שמה ב-2 באוקטובר 1970 לבריימון אויאיישן. חברה זו השכירה את המטוס לחברת ווסטוורד איירוויז באוגוסט 1971 שהפעילה את המטוס עד לינואר 1972.
ב-27 באוקטובר 1972, הושכר המטוס לחברת פובלי-אייר מבריסל וסימן הרישום שלו שונה ל-OO-ARI. חברה זו הפעילה אותו עד ל-4 באפריל 1973. ב-28 בנובמבר 1977 נמכר לחברת הייוורדס אויאיישן, שמכרה אותו לחברת ג’רסי יורופיאן איירוויז מאיי התעלה.
ב-15 באוגוסט 1981 הושכר המטוס לחברת אייר אירלנד שהפעילה אותו עד ל-12 בנובמבר 1981. ב30 במרץ 1984 נמכר לחברת בלמאר אויאיישן שהשכירה אותו לחברת אייר ווייט ולחברת אייר סארניה.
בהמשך נמכר לחברת פוליס אויאיישן סרוויסס והופעל עבור מטה משטרת דבון ומשטרת קורנוול. ב-22 במאי 1990, שונה סימן הרישום ל-G-PASW.
ביולי 1991, נמכר המטוס לחברת זמיר והוטס ארצה. לאחר מכן, בשנת 1993, הועברה הבעלות לחברת עייט שהפעילה אותו משדה תימן עם הכינהוי “גולן” עד שנמכר למפעיל אמריקאי בנובמבר 2006.
איילנדר 4X-CAH בשנותיו הראשונות בחברת עייט |
המטוס המריא לארה”ב ב-11 בדצמבר 2006 כשהוא מוטס בידי חיים ורצקי ומשה ריטר.
מכר לחברת התעופה HANAIR מהאיטי ומופעל שם תחת סימן הרישום HH-JEC