פרטי המטוס
דגם: BN-2A-8 איילנדר
יצרן: בריטן נורמן, בריטניה
מספר יצרן: 0150B

תולדות המטוס
המטוס ביצע את טיסתו הראשונה ב-15 בינואר 1970, סומן כ-G-51-150, ובפברואר 1970, נרשם על שם היצרן כ-G-AXXJ.ב-28 בפברואר 1970 נמסר לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ששינתה את שמה ב-2 באוקטובר 1970 לבריימון אויאיישן. חברה זו השכירה את המטוס לחברת ווסטוורד איירוויז באוגוסט 1971 שהפעילה את המטוס עד לינואר 1972.
ב-27 באוקטובר 1972, הושכר המטוס לחברת פובלי-אייר מבריסל וסימן הרישום שלו שונה ל-OO-ARI. חברה זו הפעילה אותו עד ל-4 באפריל 1973. ב-28 בנובמבר 1977 נמכר לחברת הייוורדס אויאיישן, שמכרה אותו לחברת ג’רסי יורופיאן איירוויז מאיי התעלה.
ב-15 באוגוסט 1981 הושכר המטוס לחברת אייר אירלנד שהפעילה אותו עד ל-12 בנובמבר 1981. ב30 במרץ 1984 נמכר לחברת בלמאר אויאיישן שהשכירה אותו לחברת אייר ווייט ולחברת אייר סארניה.
בהמשך נמכר לחברת פוליס אויאיישן סרוויסס והופעל עבור מטה משטרת דבון ומשטרת קורנוול. ב-22 במאי 1990, שונה סימן הרישום ל-G-PASW.
ביולי 1991, נמכר המטוס לחברת זמיר והוטס ארצה. לאחר מכן, בשנת 1993, הועברה הבעלות לחברת עייט שהפעילה אותו משדה תימן עם הכינהוי “גולן” עד שנמכר למפעיל אמריקאי בנובמבר 2006.
![]() |
איילנדר 4X-CAH בשנותיו הראשונות בחברת עייט |
המטוס המריא לארה”ב ב-11 בדצמבר 2006 כשהוא מוטס בידי חיים ורצקי ומשה ריטר.
מכר לחברת התעופה HANAIR מהאיטי ומופעל שם תחת סימן הרישום HH-JEC

בגחון המטוס (Photo:Orlando Suarez)