פרטי המטוס:
דגם: ER 767-338
יצרן: בואינג, מפעל אוורט,וושינגטון, ארה”ב
מספר יצרן: 30186
מספר גוף: 796
שנת יצור: 2000
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה האוסטרלית קוונטאס. ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 6 ביוני 2000 ונמסר לה ב-19 ביוני עם סידור מושבים C20Y208 (20 מושבים במחלקת עסקים ו-208 במחלקת תיירים) וכשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי האוסטרלי VH-OGV.
נכנס לשירות בקוי החברה ובאוקטובר 2003 הוחכר לחברת התעופה האוסטרלית אוסטרליאן איירליינס 2002 ששינתה את סידור המושבים ל-Y271 והחזירה אותו בתום תקופת ההחכרה ביוני 2006, ואז הוצמד לו בחברת קוואנטס השם “Swan Hill” וסידור המושבים שונה ל-C30Y221.
יצא משירות ב-11 בנובמבר 2013 , כחלק מפרישת כל צי ה-767 של החברה לקראת קליטת מטוסי האיירבוס A330-300. הוטס לארה”ב ואוחסן בשדה התעופה Southern California Logistics Airport הנמצא ליד העיר ויקטורויל שבמדינת קליפורניה.
בינואר 2016 נמכר לחברת הסחר במטוסים Cargo Aircraft Management, ואז הוקצה לו במנהל התעופה הפדרלי סימן הרישום N376CM. לאחר אישור הממשלה מיום 4 במאי 2014 את דו”ח ועדת גולדברג, שהמליצה לרכוש מטוס יעודי לטיסות רוה”מ ומנהיגי המדינה לחו”ל, נרכש, יצא מאחסנה ב-5 בפברואר 2016, הוכשר לטיסה והועבר ארצה ביולי 2016, כשנחת בנתב”ג ב-22 ביולי, נגרר למוסכי התעשיה האוירית ומאז שופץ ובוצעו בו שינויים רבים ובהם התקנת מערכות תקשורת ארוכות טווח, כדי להכשירו כמטוס שיטיס את מנהיגי המדינה. ברשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה הקצו לו את סימן הרישום 4X-ISR, והוא נראה לראשונה ע”י כותב שורות אלה בתעשיה האוירית ב-27 באוקטובר 2019.
לאחר הרצתו על הקרקע, עבר המטוס, המכונה “כנף ציון” ב-31 באוקטובר ניסויי הסעה ובלימה לקראת טיסת הבכורה. בניסויים אלו התחממו הבלמים וצוותי כיבוי נקראו אל המטוס. לאחר תיקון התקלה, המריא לטיסת הבכורה ביום ראשון, 3 בנובמבר 2019. הטיסה נמשכה כ-4 שעות ונבדקו בה המערכות השונות של המטוס.
נכון למועד פרסום כתבה זו המטוס אינו בשימוש.