פרטי המטוס:
דגם: מיראז’ IIIBJ
טיפוס: מטוס אימון מבצעי
יצרן: דאסו, צרפת
מספר יצרן: 239
מספר בסדרת היצור של מטוסי המיראז’ לחיל האויר:BJ-4

תיאור האירוע:
טייסת 117 עם מטוסי השחק שלה פרסה לבסיס תל נוף במאי 1978 כדי להעביר לצוותות האויר של טייסת 119 סדנת קרבות אויר שנקראה סדרת “פנתר”. במסגרת סדנה זו, המריא ביום 22 במאי 1978 שחק B מס’ 789 של ט. 117 לגיחת אימון קרב אויר, כשמטיס אותו סרן יהודה קם ובמושב האחורי סגן רוני ארנון, נווט קורנס צעיר בטייסת 119.
לאחר הנחיתה הסיע המטוס לדת”ק, הוכנס לכיפה, וכשפתח הטייס את החופה היא עפה, כיסא המפלט בתא האחורי הופלט, פגע בתקרת הכיפה וסגן ארנון נהרג.
שאלנו את ותיקי טייסת 101 שהפעילה גם היא את מטוסי השחק מה קרה שם, והנה ההסבר שקיבלנו:
“התברר שהמשכך הימני שתומך בחלק האחורי של החופה נמצא קרוב לכבל המפעיל את מערכת ההפלטה של הכיסא האחורי. טבעת החיבור לכבל בלטה פנימה לעבר הכיסא, ועם פתיחת החופה משככי החופה נעו מעלה על הטבעת, ונקודת החיבור הבולטת נגעה בכבל המפעיל את המערכת ומשכה אותו, הכדור הפירוטכני של החופה הופעל , החופה עפה ואחריה הופלט הכיסא האחורי. התברר גם שטבעות מהדקי המשככים לא היו מקוריות ובכל מקרה לא היו אמורות לבלוט פנימה.” |

וועדת החקירה שמינה מפקד חיל האויר הגישה את ממצאיה למפקד החיל והמטוס נשלח לשיקום.
שלום רב:
שירתתי כחמש בטייסת 144 (נשר) בתקופה הזאת. לא זכור לי שבתקופה הזאת את השחק היה מבצעי. כמו כן , לא הכינו אותנו החמשים בבדיקות ובפעולות מיוחדות כתוצאה מתחקיר האירוע.
כיוון שלא היו לכם מטוסי B , החופה והמערכת שונים.
שלום לכולם הנווט “ברח לי מהידים ” אין קשר לט 101 איתו
ר התקלה הייתה שלי מול ק הטכני שחר