פרטי המטוס:
דגם: 767-3G5ERBDSF
טיפוס: מטוס תובלה
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 29435
מספר בקו היצור: 720
טיסה ראשונה: 16 בספטמבר 1998.

תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה הגרמנית LTU International Airways כמטוס נוסעים וסופק לה ב-24 בספטמבר 1998 כשהוא נושא את סימן הרישום הגרמני D-AMUO.ב-2 בספטמבר 1999 עבר המטוס תאונה שפרטיה לא ידועים לנו.

בטיסה לצרפת ב-21 מרץ 2021 נכנס המטוס למערבולות קשות, וכתוצאה מכך נכוו מספר נוסעים ממשקאות חמים שנשפכו עליהם.
כשיצא משירות החברה נמכר לחברה להחכרת מטוסים וזו החכירה אותו לחברת התעופה האיטלקית Blue-Panorama-Airlines באוגוסט 2022. הופעל שם תחת סימן הרישום האירי EI-ZCH וכונה “Città Di Firenze “. אוחסן בשדה התעופה שאנון שבאירלנד מ-12 במרץ עד 12 ביולי 2013 כפי הנראה בשל מגפת הקורונה.

ביולי 2013 הוחכר לחברת התעופה הרוסית Nordwind Airlines שמרכזה במוסקבה, והיא מטיסה תיירים מרוסיה לאתרי נופש באירופה ובאסיה. הוטס ביום 17 ביולי 2013 משאנון לשדה התעופה הבינלאומי שרמטייבו שבמוסקבה כשהוא נושא את סימן הרישום הרוסי VP-BOY.ב-13 באוגוסט 2013 עבר תאונה קרקעית בשדה התעופה של בנגקוק כשפגע בציוד קרקע.
באוקטובר 2013 הוחכר לחברת התעופה הרוסית IKAR Airlines שהפעילה טיסות שכר וטיסות סדירות ברחבי רוסיה ובאירופה. תחת השם המסחרי Pegas Fly””. המטוס כונה בחברה “A. Koldunov “.

יצא משירות ב-3 באוקטובר 2021. אוחסן בשדה התעופה הבינלאומי ע”ש אטא טורק שבאיסטנבול מ-17 בנובמבר 2021 ועד 27 באוקטובר 2022 ואז הוטס לנתב”ג ואוחסן שם עד 23 ביוני 2023 ואז נכנס לשירות חברת המטענים צ’אלנג’ איירלינס (לשעבר ק.א. ל.)שחכרה אותו.
המטוס הוטס בחברה תחת סימן הרישום הישראלי 4X-IAH בקונפיגורציה הנקראת Preighter””, זאת אומרת מטוס נוסעים המטיס מטען בקבינה לאחר שפורקו ממנה כיסאות הנוסעים, ללא חיזוק הרצפה וללא התקנת דלת מטען גדולה.
ב-24 בדצמבר 2023 הפסיק לטוס והועבר למוסכי התעשיה האוירית להסבה למטען. ההסבה הסתיימה ב-25 בספטמבר 2024, ואז נרשם במלטה ע”ש חברת צ’אלנג’ אייר קרגו מלטה תחת סימן הרישום 9H-CAH. הוטס למלטה ב-24 בספטמבר 2024 ונכנס לשירות בקוי המטענים של החברה.
הערה לשונית: חב’ צ’אלנג’ איירליינס לא “החכירה” את המטוס אלא “חכרה” אותו.
הי משה.
תודה על ההערה-תוקן.