דגם:PA.18-95 סופר קאב
יצרן:פייפר, ארה”ב
מספר יצרן:18-163
שנת יצור:1950
תיאור האירוע:
ביום 22 באוקטובר 57 בשעה עמד המטוס של קלוב התעופה ברחבת אל על שבשדה התעופה בלוד , ובו המדריך משה ז’בוז’ינסקי וחניך. המטוס עמד לצאת לטיסת הדרכה ובשעה 10:50 קיבל אישור מפקח התנועה בשדה אישור להסיע לעמדת ההמראה.
המטוס יצא לדרכו בשעה 11:00 והסיע לאיטו, ולפתע הרגיש המדריך (לפי עדותו בתיק החקירה אשר נמצא בארכיון המדינה) “במשב רוח עז דרך החלון. כנף ימין התרוממה לפתע פתאום לגובה רב והמטוס נעמד על אפו.”.
לאחר מכן התברר שהגורם לתאונה היה הרצת מנוע מס’ 3 במטוס בריטניה 4X-AGB של חברת אל על שעמד ברחבת אל על במרחק של 100 מטר ובזוית 45 מעלות מהפייפר. משב הרוח של מדחף מנוע הבריטניה (Slipstream) העיף את המטוס הקל. הנזק שנגרם לו היה במדחף ובצינור אויר לקרבורטור.
המטוס הוכנס למכון הבדק (כיום התעשיה האוירית) לתיקון, ובמכתב ממזכ”ל קה”ל להנהלת אל על מיום 10 בנובמבר 57, דרש מאל על לכסות את עלות תיקון המטוס לפי חשבון התיקון שיועבר אליהם ממכון הבדק.