פרטי המטוס
דגם: ראלי 110ST
יצרן: סוקאטה, צרפת
מספר יצרן: 3375

תולדות המטוס
המטוס הובא ארצה ע”י חברת סנונית ונרכש ע”י חברת עייט.
תאור הארוע
ביום שישי, כ”ג באייר תש”נ, ה-18 במאי 1990, המריא משדה תימן דנאנג’ה אנגמרה, אזרח סרי לנקה ששהה בארץ כמתנדב במושב, לטיסת סולו ראשונה ולתרגול הקפות במטוס ראלי של ביה”ס לטיסה של חברת עייט.
אנגמרה החל ללמוד טיסה בבי”ס לטיסה אחר, ולאחר שצבר כ-10.5 שעות הפסיק את לימודיו ולאחר 3 חודשים החל שוב ללמוד בחברת עייט. לאחר שביצע 2 הקפות, הקפה עם הליכה סביב והקפה ונחיתה ללא מדפים עם מדריך, המריא סולו ממסלול 32, העלה את המדפים, וכשהיה בערך בגובה 400 רגל ביצע פניית נסיקה לצלע צולבת בכיוון צפון מזרח.
לאחר שתי שניות נראה המטוס, שהיה במהירות 65 קשר, מחדד את הפנייה. המטוס איבד חלק מהעילוי ואפו ירד מתחת לקו האופק. המדריך שצפה בהמראה הודיע לטייס לישר את הכנפיים ולשמור על הגובה אך זה לא הגיב, משך את מוט ההיגוי, החריף את הפניה והמטוס נכנס לצלילה ספירלית עד שהתרסק. וועדת החקירה מטעם מנהל התעופה האזרחית שחקרה את התאונה לא מצאה גורם וודאי שגרם להתרסקות.

כתבה שפורסמה למחרת בעיתון מעריב (מקור: אתר עיתונות יהודית היסטורית)
