פרטי המטוס:
דגם: AS.65 קונסול
יצרן: איירספיד, מפעל פורטסמות’ , בריטניה
מספר יצרן: 4324
תולדות המטוס:
המטוס הופעל ע”י חיל האויר המלכותי הבריטי לאימון נווטים מבסיס פורטסמות בימי מלחמת העולם השניה כדגם AS.10 אוקספורד 1 מס’ זנב PK260. לאחר המלחמה נמכר לחברת איירספיד, נרשם על שמה בתאריך 29.6.46 , ותעודת כושר טיסה בריטית מס’ 8645 הוצאה בתאריך 5.12.46.
חברת איירספיד איזרחה אותו והסבה אותו לדגם AS.65 קונסול. נמכר ב-6.12.46 לחברת בריטיש אויאיישן סרוויסס תחת סימן רישום אזרחי G-AIKY,בתעודת רישום מס’ 10769. סימן רישום זה בוטל ב-9.4.47 כשהמטוס נמכר לסינגפור. נרשם שם באפריל 1947 תחת אות הקריאה VR-SCD ע”ש חברת התעופה מלאיין איירווייז וכונה “Raja Udang” ( שלדג ). יצא ב-1.5.47 משדה התעופה קלאנג שבסינגפור לראשונה משלוש הטיסות הסדירות השבועיות של החברה לקואלה לומפור, איפוה ופנאנג.
באוגוסט 1952 נמכר חזרה לבריטניה לחברת וו.ס.שאקלטון בע”מ מלונדון ונרשם על שמה עם אות הקריאה הבריטי המקורי בתאריך 13.8.52. לאחר מכן נמכר לחברת איירוסרוויסס (לונדון) בע”מ .נרשם על שמה בתאריך 29.4.53.

ב-5 במאי 1953 נמכר לישראל והרישום הבריטי בוטל.נראה בשדה התעופה בלקבוש ב-1 ביוני 1953 בדרכו לישראל. נרשם ב-26 באוגוסט 1953 ע”ש חברת אל על תחת אות הקריאה 4X-AEK .חברת אל על הפעילה את המטוס מש”ת בלוד להסבת צוותי אויר למטוסים דו ורב מנועיים וכן להדרכה בטיסות מכשירים לקראת בחינת ההסמכה של מחלקת התעופה האזרחית במשרד התחבורה.

המטוס ניזוק בתאונת נחיתה בלוד ב-7.7.54 ויצא משירות. הרישום הישראלי בוטל בתאריך 18.2.57.