פרטי המטוס: דגם:סער יצרן מקורי:דאסו, צרפת. הסבה לסער:התעשיה האוירית, ישראל תיאור האירוע: ב-7 באוקטובר 73 תקף זוג מטוסי סער של טייסת 105 את הכוחות הסוריים המתקדמים באיזור רמת מגשימים. בשעה 07:09 נפגע סער 092 שאותו הטיס סגן דורון סמדר בכנפו מטיל נ”מ סורי שנורה מתוך מארב טילים שהתמקם 4 ק”מ ממזרח לרמת מגשימים, כשהיה בגובה 2000 רגל. הטיל התפוצץ סמוך למטוס. סמדר נטש את המטוס המסתחרר והבוער, אך כנראה בגלל הגובה הנמוך, לא הצליח להיפרד מכיסא המפלט ונספה. גופתו נמצאה בתוך כיסא המפלט. סיפר בן זוגו למבנה (מתוך דף יזכור של חיל האויר): “זינקנו, א. ואני, לכיוון רמת הגולן. למספר 2 במבנה, הייתה תקלת מנוע בזמן ההמראה. הוא הפסיק את ההמראה, נפצע, ואני המתנתי שיצטרף בן-זוג אחר, כדי שנוכל לבצע את המשימה. דורון הצטרף אלי וטסנו לעבר טבריה. כאן, במעגל ההמתנה, המתנו לתורנו להיכנס לתקיפה. אז התברר לנו לראשונה, שטנקים סוריים חדרו לרמת-הגולן. בהתאם לדיווחים האלה, נמסרה לנו המטרה: היה עלינו לעצור ולהשמיד טנקים סוריים, שנעו בכביש שבין תל-פרס ורמת מגשימים, באיזור רמת-מגשימים. “יצאנו כיוון” מדגניה, נמוכים מאוד ובמהירות מרבית. במשיכה לתקיפה באיזור רמת-מגשימים הודיע לי דורון בקשר לשבור בגלל טילים. שברתי חזק. דורון חזר בקשר על הודעתו לשבור מטילים. הפעם היה קולו מתוח יותר. לא ראיתי את הטילים שנורו לעברנו ובשבירה, תוך כדי חיפוש אחר מטוסו של דורון, ראיתי כיצד טיל מתפוצץ בסמוך למטוסו ולאחר מכן כנף ימין של המטוס החלה בוערת. דיווחתי לדורון על כך, ומכיוון שלא שמעתי כל תשובה, התחלתי לצעוק לדורון לקפוץ. חזרתי על כך מספר פעמים, ואז החל המטוס להסתחרר כשכנף ימין ממשיכה לבעור, עד אשר פגע באדמה, דרומית-מערבית לתל-פרס, מזרחית לכביש”. |
הפלת סער 92
- שם המחבר: אבינעם מיסניקוב
- ינואר 11, 2021
- אין תגובות
שתפו את המאמר
מנוי
Login
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות