פרטי המטוס:
דגם:A-4E סקייהוק
יצרן:דגלס,ארה”ב
פרטי האירוע:
בתאריך 17 באוקטובר 73, בעיצומה של מלחמת יום הכיפורים, ביום בו נעשה נסיון כושל לכיבוש ה”חווה הסינית”, יצא מבנה של מטוסי עייט של טייסת 110 לתקיפת מטרות של הצבא המצרי באיזור איסמעיליה.
סיפר אל”מ (מיל’) אדם צבעוני, שהיה במבנה, לביטאון חיל האויר:
“המטוסים ממריאים בזה אחר זה במירווחים של 10 שניות, ונשארים בגובה נמוך, בכיוון דרום-מערב. מטען-הדלק והפצצות מכביד על המטוס המאיץ באיטיות. תוך דקות ספורות אנחנו טסים מעל הים. חולות סיני הצהובים מחליפים את המים. מתקרבים למטרה. המדבר מלא כוחות שריון ורכב. המוני חיילים מנופפים לנו לשלום.
הגענו. המטרה לפנים. מושכים, מכוונים כלפי המטרה. לוחצים על כפתור שיחרור הפצצות. עוד שנייה, וענן כבד מיתמר למטה. פגענו! אנחנו מתחילים לתמרן חזרה, בין טילי הנ”מ הנורים לעברנו. מספר אחת, מעוז פורז ואני, מגלגלים את המטוסים ימינה ושמאלה, כאשר כיוון הטיסה הכללי הוא חזרה לעבר כוחותינו. כולנו טסים במבנה קרבי, האחד שומר על הזנב של האחר. עוד 10 שניות נצא מטווח הנ”מ”.
מטוס עייט 222 של מעוד פורז , טייס אל על וטייס מילואים בטייסת, נראה פונה ימינה וצולל עד שפגע בקרקע והתפוצץ.
סיפר צבעוני: “אני מעביר את הבוהן למפסק-השידור ברדיו, ומתכונן לצעוק לפורז, להזהיר אותו”, המשיך צבעוני. “מאוחר! המטוס פגע בקרקע, והפך לכדור-אש”.
רס”ן מעוז פורז נספה. סיבת נפילתו של המטוס אינה ברורה, וביומן הטייסת נכתב: “ייתכן שפורז שלנו נפגע ישירות מאש נ”מ, או שהיתה זו שבירה בלתי מבוקרת, אבל קשה לנו להאמין, שזה מה שקרה לטייס ותיק כמוהו”.