פרטי המטוס:
דגם:מיסטר IVA
יצרן: דאסו,צרפת
מספר יצרן: 156
פרטי האירוע:
בשבוע הראשון של יוני 1970 החלו המצרים קרבות מקומיים בגזרה הצפונית של תעלת סואץ. במסגרת זו, החלו שלושה ימים של תקיפות של מטוסי ח”א. במהלך יום ה-4 ליוני 1970, תקפו מטוסי מיסטר של טייסת 116 מתל נוף מטרות מצפון לקנטרה. הזוג האחרון שתקף בשעות הצהריים, כלל את הטייסים צבי קנור (קנטור) המוביל וולנר כמס’ 2. ביציאה מהיעף, נראה עשן יוצא ממיסטר 44 שהוטס ע”י קנור. הנה סיפורו כפי שנכתב בספר הטייסת:
התחלתי לירות בגובה 4000 ויריתי צרור די ארוך … בזמן הירי נדמה היה לי שתותח שמאל מפסיק לעבוד, יצאתי בגובה 3000 רגל (הערכה) ומשכתי מזרחה.תוך כדי משיכה התחיל להכנס לתא עשן מצד שמאל בחבור לוח המכשירים. מס’ 2 דיווח על עשן ושני מכשירי הרדיו הלכו. הייתי בכיוון לרפידים, בדקתי מכשירי מנוע ומצאתי מד טמפרטורה מראה קריאה מכסימלית ואילו כל שאר המחוגים כולל מד טמפרטורת מיסב אחורי במנוע בחיוויים נורמליים. בשלב הזה נכנס לתא עשן בכמות די רצינית והראות נעשתה קשה. הפסקתי דיחוס, מנוע הגיב בסדר אך העשן הלך והתגבר. השלכתי חופה, התא היה מלא בעשן ויתכן שהמנוע כבה … המטוס נכנס לפניה ימנית וההגאים לא הגיבו. בשלב זה החלטתי לנטוש. הגובה היה 8000 רגל, משכתי בידית ההפלטה אך היא לא זזה ממקומה, ניסיתי למשוך שנית אך דבר לא קרה … החלטתי לנטוש מכנית” |
קנור הצליח לטפס החוצה מהתא ונשלף ע”י זרם האויר. הוא צנח ונפגע קלות ברגל ובגב.
בבחינת שרידי המטוס נמצא רסיס שהוערך כקליע 23 מ”מ, אולם לא היה ניתן לקבוע בוודאות כי המטוס נפגע מנ”מ. בכסא עצמו נמצאה תקלה שמנעה את הפלטת הטייס.