פרטי המטוס:
דגם:מיראז’ IIICJ
יצרן:דאסו,צרפת
פרטי האירוע:
סרן אהוד חנקין היה בכוננות הזנקה מיידית במטוס שחק 42 של טייסת 117 בתאריך 5 ביוני 67.יחד איתו היה סרן יגאל ינאי.
הם הוזנקו לאויר והופנו ע”י הבקר לכיוון שדה מגידו .לאחר שלא גילו מטוסים סוריים באיזור הופנו לכיוון טבריה ,והמשיכו בפטרול לכיוון דמשק. לאחר 17 דקות טיסה אירעה תקלה במטוסו של ינאי והוא חזר לנחיתה בבסיס.חנקין המשיך לבדו.

חנקין גילה מטוסי מיג 21 סוריים מאחוריו. בקרב אויר קצר,ולאחר ששיגר על המיג טיל שפריר שהחטיא,סגר את הטווח וירה על המיג בתותחים. המיג התפוצץ ומטוס השחק של חנקין נפגע מרסיסי ושברי המיג בגחונו. הוא הפנה את המטוס לכיוון ישראל כשהוא נוקט בפעולות חירום.מנורות האזהרה נדלקו בפנל מנורות האזהרה בלוח המכשירים,כולל מנורת אש מנוע. סל”ד המנוע לא היה יציב ולאחר מכן גם נדלקה מנורת אזהרת לחץ שמן מנוע.
חנקין העלה את המטוס לגובה 5000 רגל.סל”ד המנוע השתולל ,וחנקין ניסה למשוך את המטוס לצלע המסלול ברמת דוד תוך שהוא מאבד גובה בהתמדה.עקב חוסר בלחץ הידראולי איבד את השליטה על ההגאים ונטש בגובה 1000 רגל (305 מטר).
המטוס התרסק ליד כפר ברוך.מסוק S-58 של טייסת 124 שהיה מוצב בכוננות בבסיס רמת דוד עם הצוות עופר בן פרץ/אורון הוזנק בשעה 12:30 והחזיר את חנקין תוך דקות ספורות לטייסת.