תאונת מוני 4X-ARO

פרטי המטוס:

דגם:M-20J דגם 201

יצרן:מוני אינטרנשיונל, קרוויל, טקסס, ארה”ב

מספר יצרן:24-1254

שנת יצור:1981.

צילום:אילן מיטל (ויקימדיה)

תיאור האירוע:

המטוס המריא מש”ת הרצליה ביום שישי , 23 בדצמבר 16, כשהוא מוטס ע”י שניים מבעליו, לטיסה שתוכננה לחיפה,וחזרה להרצליה. בשעה 12:13 התקבלה במגדל הפיקוח בהרצליה הודעה מהמטוס “אלפא רומאו אוסקר..קאט מנוע.. עושה… נון אלף.” והקשר ניתק.

התברר שכמה שניות לאחר הניתוק מהמסלול החל המנוע לגמגם ולאחר מכן כבה. הטייס החל מיד בפניה לימין לכיוון צפון והחל לאבד גובה עם כנפיים מאוזנות וחרטומו כלפי מטה.

המטוס התרסק בשדה שנמצא כ-100 מטר מצפון לתחילת מסלול 11 של שדה הרצליה, החליק למרחק 20 מטר כשכני הנסע קורסים, המנוע מתנתק ונגרמים נזקים לגופו ולתא הטייס. שני הטייסים נפצעו קשה וחולצו.המטוס נמחה.

המטוס מונח בשדה לאחר נחיתת האונס (צילום:מיכה סנדר)

המטוס חולץ מהשטח והוחזר לשדה הרצליה לחקירה.

מתוך דו”ח החקירה שפורסם עלה שמים בצנרת הדלק של המנוע גרמו לכבייתו.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חנן
חנן
2 years ago

לאלה שתוהים מדוע המנוע לא כבה בזמן ההסעה וההמתנה על הקרקע כשבמיכלים היתה כמות נכבדה של מים.
מיכלי הדלק במטוס זה הם אינטגרליים לכנפיים (מבנה הכנף הוא מחסן הדלק). צנור ההזנה מהכנף למנוע יוצא מהחלק האחורי הפנימי של הכנף בערך בחצי גבה המיכל (עובי הכנף). באזור הזה נמצאת גם נקודת ניקוז המים מהמיכל. כאשר המטוס מאוזן על הקרקע המים מתרכזים בחלק המיכל שמתחת לצינור ההזנה . ברגע שאף המטוס מורם החלק הזה מתמלא במים מאזורים סמוכים וכאשר רמת המים מגיעה לגובה צינור ההזנה המנוע מוזן ממים בלבד וכידוע מנוע בעירה פנימית לא מתוכנן לפעול על מים.. .

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
1
0
Would love your thoughts, please comment.x