פרטי המטוס:
דגם:M-20J דגם 201
יצרן:מוני אינטרנשיונל, קרוויל, טקסס, ארה”ב
מספר יצרן:24-1254
שנת יצור:1981.

תיאור האירוע:
המטוס המריא מש”ת הרצליה ביום שישי , 23 בדצמבר 16, כשהוא מוטס ע”י שניים מבעליו, לטיסה שתוכננה לחיפה,וחזרה להרצליה. בשעה 12:13 התקבלה במגדל הפיקוח בהרצליה הודעה מהמטוס “אלפא רומאו אוסקר..קאט מנוע.. עושה… נון אלף.” והקשר ניתק.
התברר שכמה שניות לאחר הניתוק מהמסלול החל המנוע לגמגם ולאחר מכן כבה. הטייס החל מיד בפניה לימין לכיוון צפון והחל לאבד גובה עם כנפיים מאוזנות וחרטומו כלפי מטה.
המטוס התרסק בשדה שנמצא כ-100 מטר מצפון לתחילת מסלול 11 של שדה הרצליה, החליק למרחק 20 מטר כשכני הנסע קורסים, המנוע מתנתק ונגרמים נזקים לגופו ולתא הטייס. שני הטייסים נפצעו קשה וחולצו.המטוס נמחה.

המטוס חולץ מהשטח והוחזר לשדה הרצליה לחקירה.
מתוך דו”ח החקירה שפורסם עלה שמים בצנרת הדלק של המנוע גרמו לכבייתו.
לאלה שתוהים מדוע המנוע לא כבה בזמן ההסעה וההמתנה על הקרקע כשבמיכלים היתה כמות נכבדה של מים.
מיכלי הדלק במטוס זה הם אינטגרליים לכנפיים (מבנה הכנף הוא מחסן הדלק). צנור ההזנה מהכנף למנוע יוצא מהחלק האחורי הפנימי של הכנף בערך בחצי גבה המיכל (עובי הכנף). באזור הזה נמצאת גם נקודת ניקוז המים מהמיכל. כאשר המטוס מאוזן על הקרקע המים מתרכזים בחלק המיכל שמתחת לצינור ההזנה . ברגע שאף המטוס מורם החלק הזה מתמלא במים מאזורים סמוכים וכאשר רמת המים מגיעה לגובה צינור ההזנה המנוע מוזן ממים בלבד וכידוע מנוע בעירה פנימית לא מתוכנן לפעול על מים.. .