תאונת סנקה 4X-CAT

פרטי המטוס:

דגם
:PA.34-200T סנקה II

יצרן:פייפר, ארה”ב

מספר יצרן: 34-7870464

תיאור האירוע: (מתוך אתה החוקר הראשי)

בתאריך 23/11/2011, בשעה 15:30 לערך, במהלך הורדת גלגלים לנחיתה בשדה דב, כן הנסע הקדמי לא ירד. כל ניסיונות הטייס להוריד את הכן באמצעות העמסת המטוס בכוחות G וכן באמצעות הורדה בחרום – לא צלחו. המטוס הופנה לבסוף לנתב”ג ותוכנן לנחות על מסלול 30. בשדה הוכרז מצב “חרום 3” והטייס התבקש להמתין באוויר, לצורך השלמת ההכנות הקרקעיות.

בשעה 15:45 נחת המטוס על שני גלגליו הראשיים, אח”כ הפיל אף ונגרר על המסלול עד שנעצר. החרטום נפגע בתחתיתו וכן להבי שני הפרופלורים. שני הטייסים נחלצו מכלי הטיס ללא פגע.

האירוע דווח מיידית לחוקר הראשי אשר שלח חוקרים לבדוק את המטוס על מנת לפנותו מהמסלול. בשעה 17:10 הוחזר המסלול לשימוש.

המטוס במקום עצירתו על המסלול בנתב”ג
(אתר החוקר הראשי)
מבט מקרוב על הנזק (צילום:מוני שפיר)

מדו”ח החקירה עולה כי בורג החיבור של יח’ ישור-שיכוך הגלגל היה מסוג ישן,היה מורכב הפוך, נגע בצינור הרוחבי וכתוצאה מכך נעצרה ירידת כן הנסע.

מסקנות ועדת החקירה, כפי שפורסמו בדו”ח, הן שהתאונה נבעה “מביצוע פעולות אחזקה שלא לפי ספרות היצרן שבעטיה הורכב בורג בכיוון הפוך”. וכן ש”נחיתה כבדה במטוסי סנקה למיניהם עלולה לפגוע בתפקוד מערכת כני הנסע”.

המטוס לא שוקם

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x