פרטי המטוס:
דגם: 767-3Q8 ER
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 27993
מספר גוף: 619
קונפיגורצית מושבים: C22 W28 Y168
טיסה ראשונה: 19 ביוני 96

תולדות המטוס:
הוזמן בבואינג ע”י חברת החכרת ומימון המטוסים ILFC והוחכר לחברת התעופה אייר אירופה איטליה בתאריך 27 ביוני 1996. המטוס נשא אז את סימן הרישום האירי EI-CMQ. סימן זה הוחלף לסימן הרישום האיטלקי I-AIMQ ב-17 בפברואר 99 ול-I-PIMQ ב-1 באוקטובר 2001.בחודש זה, בעודו מוחכר לאייר אירופה נמכר לחברת החכרת המטוסים Pegasus Aviation Finance Company.
ב-8 בפברואר 2002 הוחכר לחברת התעופה וולארה איירליינס וסימן הרישום הוחלף ל-I-VIMQ. הוחזר ב-1 בפברואר 2005, הוחכר שוב לאייר אירופה איטליה ואת טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע בתאריך 16 בדצמבר 2008, הוחזר לפגסוס ואוחסן בשדה התעופה הבינלאומי ע”ש ליסנסיאדו בניטו חוארז במקסיקו סיטי, ב-19 בדצמבר 2008.
ב-15 בינואר 2009 נמכר לחברת Sky Holding Co.LLC האמריקאית המתמחה בהחכרת מטוסי נוסעים משומשים. קיבל את סימן הרישום האמריקאי N27993 והוטס לאחסנה במיאמי ב-14 בנובמבר 2009. בעודו שם נצבע בצבעי חברת התעופה SBA Airlines אך לא נמסר לחברה.
ב-4 במאי 2010 הוחכר לחברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירליינס. באתיופיה שונה סימן הרישום ל-ET-ANU והמטוס נכנס לשירות בקוים הבינלאומיים של החברה עד שהוחזר לפגסוס ב-22 במרץ 2014 ואוחסן במיאמי ב-7 ביוני 2015 עם סימן הרישום האמריקאי הקודם שהוחזר לו ב-11 ביוני.

הוחכר לחברת אל על ע”י חברת SKY HOLDING CO מבעלת המטוס PACIFIC AIRCORP ב-9 באוקטובר 2015 ,נצבע במיאמי ולאחר שהוקצה לו בארץ סימן הרישום 4X-EAN הוטס ארצה בין 11-12 באוקטובר, נחת בנתב”ג ולאחר ביקורת והתאמות במוסך החברה נכנס לשירות ב-19 בדצמבר בטיסת אל על LY551 לסופיה.
ב-16 בפברואר 2016, בהמריאו מנתב”ג לטיסת ניסוי אירעה תקלה במערכת המדפים. הקברניט חזר לנתב”ג ונחת בשלום.
המטוס יצא משירות ב-23 בנובמבר 2018 לאחר שחזר מטיסה LY326 מפריס ואוחסן בנתב”ג. הועבר לבעלים החדשים Goshawk Aviation . בנובמבר 2019, הוקצה לו ברשות התעופה הפדרלית סימן רישום אמריקאי N725SH והוא המריא לארה”ב ב-30 בנובמבר 2019.

בעברו מעל למרחב האוירי של בריטניה הוזנקו לעברו מטוסי קרב, כנראה עקב תקלת קשר שגרמה לחוסר יכולת להזדהות. לבסוף נחת בשדה התעופה גודייר שליד העיר פיניקס במדינת אריזונה והוכנס שם לאחסנה. עיסקת מכירה לחברת התעופה הגרמנית קונדור, שלמענה הוקצה למטוס בגרמניה סימן הרישום D-ABUU לא יצאה לפועל.

נגרט בשדה התעופה גודייר בשנת 2020.
תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים