פרטי המטוס:
דגם: ראלי 892A קומודור מוסב לראלי 893
יצרן: מוראן סולנייה,(סוקטה) צרפת
מספר יצרן: 10545
שנת יצור: 1965
תולדות המטוס:
מטוס זה הועבר לחיל האויר כמתנת תעשית המטוסים הצרפתית עם סיום עיסקת המיראז’ים. המטוס נשא את אות הקריאה הצרפתי F-WMKY לצורך טיסות הניסוי שלאחר הרכבתו. את המטוס הטיס ארצה דני שפירא, שנחת ב-13 באוקטובר 1965 בשדה התעופה בלוד.
המטוס שימש בח”א לטיסות כיף והוטס גם ע”י מפקד החייל דאז עיזר ויצמן כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-FJA .
המטוס הפסיק לטוס ויצא משירות. אוחסן בשדה דב ולאחר מלחמת יוה”כ הועבר בתובלה יבשתית למפעל ציקלון, אך ניזוק קשות בדרך , ולבסוף הוצא למכירה ע”י סיב”ט.
נרכש ע”י מועדון הטייס של עובדי התעשיה האוירית. הועבר לביה”ס אורט תעשיה אוירית הנמצא בשטח המפעל, שופץ ובאותה הזדמנות הוחלף מנועו למנוע בעל 180 כ”ס ובכך שודרג לדגם ראלי 893.נרשם תחת אות הקריאה 4X-AJP ביוני 1979. הופעל משדה הרצליה ע”י מועדון הטייס של עובדי התע”א.
לאחר מכן העבר לביה”ס לטיסה של חברת סנונית. יצא משירות והועבר לשדה תימן.
רישומו נמחק ביוני 1993 חלקים ממנו הועברו למוזיאון ח”א.
ידיעה שהופיעה בעיתון “חרות” ב-14 באוקטובר 1965 (מקור: “עיתונות יהודית היסטורית”, הספריה הלאומית)