פרטי המטוס:
דגם:A320-211
יצרן: איירבוס, צרפת וגרמניה
מספר יצרן: 426
שנת יצור: 1992
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברה להחכרת מטוסים ,הוחכר “על הנייר” לחברת התעופה הקנדית אייר קנדה וביצע את טיסת הבכורה מטולוז בתאריך 16 באפריל 1993 כשהוא נושא את סימן הרישום הצרפתי F-WWBU שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי. סופק לאייר קנדה ביוני 1993.לאחר שנקלט בחברה שונה סימן הרישום ל-C-FNNA.הוחזר ב-12 בפברואר 06.
ב-12 במרץ 2007 הוחכר לחברת התעופה הספרדית אייר קומט ונרשם בספרד תחת סימן הרישום EC-KBM. לכשיצא משירות הוחזר למשכיר ואוחסן מנובמבר 2009 בשדה התעופה מונפלייה-מדיטרנה כשהוא נושא את סימן הרישום האירי EI-ELK. בשלב מסויים נמכר המטוס לחברת וולטו אויאיישן,עיסקת החכרה לחברת התעופה הרוסית רוסייה-רוסיאן איירליינס, לא יצאה לפועל וסימן הרישום שהוקצה למטוס-VQ-BEY –לא נוצל.
הוחכר ע”י ישראייר ב-11 ביוני 2010. הוטס לנתב”ג דרך ברלין בין 11-12 ביוני.נרשם בארץ תחת סימן הרישום 4X-ABH ושימש את החברה לטיסות פנים ולטיסות לאירופה כשהוא מופעל בקונפיגורצית מושבים Y180.
ב-9 בדצמבר 2012 הוחכר לחברת התעופה סמרט לינקס ונרשם בלטביה תחת סימן הרישום YL-LCH. סמרט לינקס החכירה אותו לחברת ארקיע ב-10 באפריל ועד אוקטובר 2011.
בהמשך הוחכר לחברת התעופה הצ’כית הולידייס צ’ק איירליינס מאפריל ועד אוקטובר 2012, לחברת התעופה הבריטית ת’ומס קוק איירליינס מאפריל עד נובמבר 2013, לחברת התעופה קורנדון איירליינס מאפריל עד אוקטובר 2014, ב-18 באוקטובר 2014 הוחכר לחברת התעופה טיילווינד איירליינס ולבסוף נמכר לחברת דארט במרץ 2015, וסימן הרישום שונה ל-UR-CNK.
חברה זו החכירה את המטוס לחברת התעופה האיראנית זאגרוס אייר במרץ 2015, ובאוקטובר 2015 מכרה אותו לחברת חורס איירקומפני, המטוס המשיך בחכירה לזאגרוס אייר, והוחזר באפריל 2016.
ביולי 2016 הוחכר שוב לזאגרוס אייר, בהמשך נמכר לחברת וולטה ורישומו שונה ל-EP-ZAU. יצא משירות ואוחסן ביולי 2018.